Volledig scherm
© ANP XTRA

Klanten boos over besluit KPN: ‘XS4All mag niet verdwijnen’

KPN heeft zich de woede op de hals gehaald van klanten van XS4All. Het telecombedrijf maakte vanochtend bekend vol in te gaan zetten op het eigen KPN-merk en andere merken op te heffen, waaronder XS4All.

‘Dit is de kip met de gouden eieren slachten’, reageren trouwe klanten van XS4ALL op sociale media. Sommige mensen zijn zo verbolgen over het besluit van KPN dat ze dreigen hun abonnement op te zeggen. Ook is er een petitie gestart om de merknaam te behouden. ‘XS4ALL is voorvechter van privacy en veiligheid en dat mag niet verdwijnen’, schrijft de initiatiefnemer. De petitie is inmiddels door ruim 1000 mensen ondertekend. XS4ALL liet via Twitter weten blij te zijn met de massale steun van vaste klanten.

XS4ALL begon in 1993 als eerste provider en kwam voort uit hackersorganisatie Hack-Tic. KPN nam de provider in 1998 over. Het merk, dat veel Nederlanders hun eerste ervaring bood met internet, werd vorig jaar nog door de Consumentenbond uitgeroepen tot beste provider van Nederland.

KPN stopt ook met de merken Telfort en Telecom. Telfort kwam bij de telecomreus na een overname in 2005. KPN benadrukt dat er voor de klanten van die bedrijven niets verandert, buiten dat de merknaam verdwijnt.  Contracten lopen gewoon door en tarieven blijven ongewijzigd. 

  1. HAK voert als eerste voedselfabrikant Nutri-Score in: ‘waar wachten we nog op?’

    HAK voert als eerste voedselfa­bri­kant Nu­tri-Sco­re in: ‘waar wachten we nog op?’

    Als eerste in Nederland voert groentefabrikant HAK het voedselkeuzelogo Nutri-Score in. Of het nu een pot appelmoes, doperwtjes, kersen of rode kool is, de etiketten van de HAK-producten worden vanaf 1 september voorzien van het nieuwe logo dat aan de hand van kleuren en lettercodes aangeeft hoe gezond drinken of eten is. Timo Hoogeboom, algemeen directeur van HAK, legt uit waarom zijn bedrijf het voortouw neemt.