Vliegtuigen van KLM staan geparkeerd op de Aalsmeerbaan van Schiphol tot het reguliere vliegverkeer wordt hervat.
Volledig scherm
Vliegtuigen van KLM staan geparkeerd op de Aalsmeerbaan van Schiphol tot het reguliere vliegverkeer wordt hervat. © ANP

KLM maakt alle vouchers 15 procent meer waard

KLM geeft reizigers van wie de vlucht wordt geannuleerd 15 procent meer waarde aan vouchers dan dat de tickets kostten. De luchtvaartmaatschappij gaat ook alle al eerder uitgegeven vouchers meer waard maken. Met die stap wil KLM het voor reizigers aantrekkelijker maken om hun tickets om te zetten in een voucher.

  1. ‘Mag ik rechts inhalen op de snelweg als anderen onnodig links rijden?’
    VRAAG & ANTWOORD

    ‘Mag ik rechts inhalen op de snelweg als anderen onnodig links rijden?’

    ‘Op de route Eindhoven-Schiphol bestaat een groot deel van de snelweg uit vijf rijstroken’, aldus lezer Tuscar Leiseboer in de vraag & antwoord-rubriek van onze autoredactie. ‘Vaak rijden er auto’s op de vierde of zelfs vijfde rijstrook terwijl er meer dan genoeg ruimte is op de eerste drie. Als ik op de eerste strook rijd en zo’n auto in wil halen, moet ik dan helemaal naar de vijfde (meest linker) strook als er iemand op de vierde rijdt?’
  2. Passagiers weigeren voucher en eisen geld terug: 'Anders slepen we ze allemaal voor de rechter!’
    Play
    video

    Passagiers weigeren voucher en eisen geld terug: 'Anders slepen we ze allemaal voor de rechter!’

    Vliegtuigmaatschappijen moeten passagiers hun geld teruggeven als die geen gebruik willen maken van de vouchers die maatschappijen momenteel bij wijze van uitzondering mogen uitgeven ter compensatie van een geannuleerde vlucht. Dat vindt claimorganisatie Aviclaim, die namens honderd gedupeerde reizigers de maatschappijen sommeert hen zo snel mogelijk geld terug te geven. ,,Doen ze dat niet, dan slepen we ze allemaal voor de rechter. En dat gaan we winnen ook”, zegt oprichter Remco Kuilman.