Volledig scherm
PREMIUM
Jaco Scheffers, Roland Kahn en Ronald van Zetten, de ondernemers achter het nieuwe V&D. © Jerry Lampen/AD

Nieuwe online V&D is duur, experts zijn sceptisch over kansen

V&D is terug als online warenhuis, maar sluiten Nederlanders het roemruchte merk weer in de armen? Experts zijn sceptisch, de prijzen lijken bovendien hoger te liggen dan bij Bol.com en Coolblue, blijkt uit een eerste inventarisatie.

De V&D nieuwe stijl, waarvan de webwinkel gisteren werd geopend, mikt op actieve veertigplussers en hun interessen.  Het moet gezegd: ondernemers Roland Kahn, Jaco Scheffers (beiden van Coolinvestments) en Ronald van Zetten (ex-topman Hema) doen het slim en hebben alles uitbesteed aan vijftig grote leveranciers. Er zijn geen fysieke V&D-kantoren, magazijnen en vrachtwagens. Het nieuwe V&D is dus technisch gezien geen webwinkel, maar een platform.

De eerste indruk van de site is positief: het ziet er gelikt en overzichtelijk uit, hoogstens oogt de homepage met de oranje tinten en de V&D bekende boom wat gedateerd. Met de openingszin ,,Echte vriendschap is... elkaar jaren niet zien, maar als je elkaar dan ziet , is het als vanouds'', wordt de shopper subtiel herinnerd aan het verleden.

Alles werkt vervolgens prima: surfen en navigeren gaat intuïtief, alles wijst zichzelf. Producten zijn gemakkelijk op te zoeken. 

  1. Batterijen voor elektrische auto's binnen een jaar 13 procent goedkoper geworden

    Batterijen voor elektri­sche auto's binnen een jaar 13 procent goedkoper geworden

    Batterijen voor elektrische auto's zijn in een jaar tijd 13 procent goedkoper geworden. Dat blijkt uit de Battery Price Survey 2019 van Bloomberg New Energy Finance (BNEF). De gemiddelde prijzen van accupakketten zijn gedaald tot 156 dollar per kWh. Dat is ruim 13 procent lager in vergelijking met 2018. BNEF verwacht dat de prijsdaling aan zal houden en dat tegen 2023 mogelijk een prijs van 100 dollar per kWh zal worden bereikt.