Ontslagronde bij Wegener op til

Wegener gaat een plan opstellen om de flexibiliteit en efficiency van de organisatie te verbeteren. De omzet moet stijgen en de kosten moeten omlaag. Het is onoverkomelijk dat de daaruit voortvloeiende stappen invloed zullen hebben op de werkgelegenheid. Dat maakte de uitgever woensdag bekend.

Het nieuwe plan is een vervolg op de 'Digital First'-strategie die vorig jaar werd aangekondigd. In februari vorig jaar maakte Wegener bekend 300 tot 350 banen te zullen schrappen als gevolg van de nadruk op digitale media. Ook maakte het bedrijf destijds bekend tussen 2012 en 2014 de kosten met 50 miljoen euro te willen verlagen.

Fors programma
Het exacte effect van de nieuwe plannen op de werkgelegenheid is volgens Wegener nog niet aan te geven. 'Het is een fors programma', aldus een woordvoerder. De plannen worden in de komende 2 maanden uitgewerkt en voorgelegd aan de centrale ondernemingsraden van Wegener en Limburg Media Groep. 'Tegen die tijd kunnen we concreter zijn.'

Volgens de zegsman wist Wegener de kosten vorig jaar met 5 procent te verlagen ten opzichte van 2011. De besparing van 50 miljoen euro is onderdeel van 70 miljoen euro aan kostenbesparingen waar eigenaar Mecom naar streeft in de periode 2011 tot en met 2014.