Volledig scherm
© ANP XTRA

'Stop met bestellen bij machtige Thuisbezorgd'

Wanneer je via Thuisbezorgd.nl je eten hebt besteld, krijg je steeds vaker een brief van het restaurant dat je maaltijd levert: of je voortaan niet meer via Thuisbezorgd wilt bestellen, maar rechtstreeks bij het restaurant. Koninklijke Horeca Nederland (KHN) vindt dat een goede ontwikkeling.

Robbèr Willemsen van KHN vindt de tarieven van Thuisbezorgd.nl veel te hoog. Restaurants zouden volgens hem de website zoveel mogelijk moeten omzeilen, bijvoorbeeld door klanten te vragen via de eigen website te bestellen.

,,Je mag best afspraken met elkaar maken en het is prima dat Thuisbezorgd bestaat", zegt Willemsen tegen BNR,,Maar als je 12 procent commissie vraagt over een bestelling en tegen de ondernemer zegt dat hij niet minder geld mag vragen dan bij een bestelling via Thuisbezorgd, dan vinden wij dat hun macht te groot wordt."

Scoren

Thuisbezorgd.nl-oprichter Jitse Groen heeft 'nog nooit zulke grote onzin' gehoord. ,,Koninklijke Horeca Nederland probeert hier slechts te scoren over de rug van ons bedrijf."

Thuisbezorgd maakt nauwelijks winst in Nederland. Bovendien mág zo’n briefje helemaal niet volgens de Algemene Voorwaarden, aldus Thuisbezorgd.nl.

Volledig scherm
© -