Volledig scherm
© ANP

Storing bij ABN Amro: geen salaris gestort

ABN Amro is getroffen door een technische storing, waardoor stortingen te laat binnenkomen. Op sociale media klagen ongeruste consumenten dat hun salaris nog niet is gestort of betalingen niet zijn verwerkt. De bank belooft dat het geld uiterlijk vandaag op de rekeningen zal staan. 

De salarisadministratie van werkgevers heeft het de afgelopen tijd druk gehad met ongeruste telefoontjes van werknemers die willen weten waar hun salaris blijft. Die betalingsproblemen blijken niet bij de werkgevers te liggen, maar bij ABN Amro. De bank kampte met een storing, waardoor stortingen niet zijn binnenkomen. 

,,Er was gisteren een storing waardoor betalingsopdrachten in de rij bleven staan en te laat zijn verwerkt’’, zo laat een woordvoerder weten. Wat de precieze oorzaak van de storing is, kan hij niet zeggen. Ook is onduidelijk hoeveel mensen last hebben van de storing. 

Naar schatting gaat het om enkele tientallen bedrijven waarvan de betalingsopdracht te laat is verwerkt, voegt de zegsman eraan toe.  De bank heeft wel een geruststellende mededeling:  ,,De storing is verholpen en we voeren de vertraagde opdrachten nu met spoed uit. We gaan ervan uit dat het geld nog deze middag bij iedereen op de bankrekening zal staan.’’ 

ABN laat verder weten dat mensen die als gevolg van de storing noodgedwongen rood zijn komen te staan of anderszins in problemen zijn geraakt hun klacht kwijt kunnen bij het klachtenloket van de bank.