Vrouwen aan het werk in een textielfabriek in Dhaka, Bangladesh.
Volledig scherm
Vrouwen aan het werk in een textielfabriek in Dhaka, Bangladesh. © REUTERS

‘Textielsector verduurzaamt, maar het gaat traag, heel traag’

Vijftig grote textielmerken waaronder Hunkemöller, C&A, Bijenkorf en America Today rapporteren vanaf vandaag welke misstanden zij in kledingfabrieken hebben aangetroffen bij de productie van hun kleding en wat zij doen om die te bestrijden. Een belangrijke stap, vindt Pierre Hupperts, de voorzitter van het Convenant Duurzame Kleding en Textiel. ,,Zijn alle problemen nu opgelost? Nee!”

  1. Bol.com neemt moeilijk besluit en stopt met verkoop ‘haatboeken’

    Bol.com neemt moeilijk besluit en stopt met verkoop ‘haatboeken’

    De kogel is door de kerk: Bol.com heeft besloten om geen platform meer te bieden aan boeken die haatdragende boodschappen bevatten, zoals antisemitisme en homohaat. Dat laat een woordvoerder van de grootste online winkel van Nederland weten. Het Openbaar Ministerie is nog altijd bezig met een onderzoek naar Bol.com, nadat deze nieuwssite ontdekte dat er meerdere werken te koop werden aangeboden over een beruchte nazileider uit de Tweede Wereldoorlog.