Unilever dreigt te stoppen met adverteren bij Google en Facebook
Unilever, wereldwijd een van de grootste adverteerders, dreigt met een advertentiestop voor Google en Facebook, als zij haatboodschappen blijven verspreiden en niet genoeg doen om kinderen te beschermen.
Delen per e-mail
Dat zegt Unilevers marketing-directeur Keith Weed vandaag op een groot marketingcongres in Londen. Dat meldt zakenkrant The Financial Times, die de toespraak van Weed al heeft ingezien.
,,Als een van de grootste adverteerders ter wereld kunnen we het ons niet permitteren dat onze klanten niet vertrouwen wat ze online zien'', aldus de marketing-directeur.
Transparantiemoeras
De techreuzen moeten daarom stoppen met 'slaapwandelen' en actie ondernemen, claimt hij. ,,We kunnen geen geld blijven pompen in digitale kanalen die soms niet veel beter zijn dan een moeras in termen van transparantie.''
Unilever is het concern achter grote merken als Unox, Dove, Axe en Zwitsal. Volgens de zakenkrant gaf het vorig jaar 7,7 miljard uit aan marketing. Alleen Proctor & Gamble adverteert wereldwijd meer.
Kritisch
Het Brits-Nederlandse concern besteedt ongeveer een kwart van zijn advertentie-budget online. Sinds de levensmiddelengigant zo'n jaar geleden een overnamepoging van Kraft Heinz heeft afgeslagen, bekijkt het onder andere zijn marketingbudget kritisch. Zo is de hoeveelheid tv-commercials voor alle merken al flink teruggebracht.
Verder in het nieuws
-
‘Beloning voor Europese directeuren hangt vaker af van klimaat’
Bijna de helft van de grootste Europese bedrijven koppelt de beloning van de topbestuurders aan concrete stappen om klimaatverandering tegen te gaan. Een kwart van de bedrijven gaat nog verder en verbindt bonussen aan het behalen van klimaatdoelen. -
Wiebes: Fout energienota heeft waarschijnlijk weinig gevolgen voor koopkracht
Het kabinet heeft zich te stellig uitgelaten rond de toename van de energierekening. Dat zei minister Eric Wiebes (Economische Zaken en Klimaat) vanmiddag in de Tweede Kamer. Het is volgens hem echter te vroeg om te concluderen dat mensen er dus ook niet op vooruit gaan. -
PREMIUM
kostenplaatje Banken moeten weer werken voor hun geld
De tijd dat de banken bijna slaapwandelend rijk werden is voorbij. De kosten lopen op, dus is het tijd om weer alle zeilen bij te zetten. -
Verkeerde cijfers Minister Wiebes baalt van geblunder rond energierekening
Minister Eric Wiebes van Economische Zaken en Klimaat gaat diep door het stof nu blijkt dat het kabinet de stijging van de energienota veel te laag heeft ingeschat. ,,Ik baal hier gewoon van”, zegt hij. -
PREMIUM
Schiphol uitbreiden? Hoe halen we dan de klimaatdoelen?
Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur, VVD) wil dat Schiphol hoe dan ook doorgroeit. Volgens experts valt dat niet te combineren met die andere wens van het kabinet: het halen van de klimaatdoelen van Parijs.
-
T-Mobile lanceert landelijk dekkend 5G-netwerk, wat betekent dat voor jou?
T-Mobile biedt vanaf volgend jaar 5G met landelijke dekking aan. Dit jaar experimenteert de provider eerst met 5G in Den Haag om het vervolgens tegen het eind van volgend jaar aan te bieden in heel Nederland. -
Oproep Stellen gezocht voor de rubriek Geld&Geluk in ons magazine
-
PREMIUM
Commentaar Geblunder met energienota ongelooflijk
Het is onbegrijpelijk dat het kabinet de burger via de energierekening op extra kosten jaagt, stelt chef parlement Hans van Soest. Het is logisch dat mensen daar tegen in het verweer komen.