Volledig scherm
© De Vegetarische Slager

Unilever lijft De Vegetarische Slager in

Unilever neemt De Vegetarische Slager over. Met de overname wil de levensmiddelengigant inspelen op de groeiende trend onder consumenten om minder vlees te eten. De Vegetarische Slager maakt alleen plantaardige voedingsmiddelen. Hoeveel Unilever voor het bedrijf heeft neergeteld, is niet bekendgemaakt. 

De Vegetarische Slager is in 2007 opgericht. De producten van De Vegetarische Slager liggen inmiddels al bij ruim vierduizend verkooppunten in zeventien landen. De overname door Unilever komt volgens oprichter Jaap Korteweg precies op het juiste moment. ,,We willen de volgende stap nemen, wereldwijd gaan. Onze missie is om ‘plantaardig vleesch’ de standaard te maken. Het is geweldig dat deze ambities met Unilever in een stroomversnelling komen.” 

Samenwerking

Unilever en De Vegetarische Slager werkten al sinds 2016 samen. Ze hebben samen de ‘Vegetarische Gehacktballetjes in pinda- en tomatensaus’ op de markt gebracht, dat werd verkocht onder de vlag van Unox. 

Unilever heeft op dit moment in Europa bijna zevenhonderd producten met het vegetarische productkeurmerk. In Nederland zijn dit producten van onder meer de merken Unox, Knorr, Hellmann’s, Conimex en Ben & Jerry’s. Met de overname komt ook de fabriek van De Vegetarische Slager in Breda, de marketing & sales organisatie in Utrecht en het restaurant in Den Haag in handen van Unilever. Bij De Vegetarische Slager werken negentig mensen. Zij behouden allen hun baan, zo laten de twee bedrijven weten in een persbericht.

Volledig scherm
kant-en-klaarmaaltijden van de Vegetarische Slager bij AH © Vegetarische_Slager