Victor van Tol, oprichter van Snappcar.
Volledig scherm
PREMIUM
Victor van Tol, oprichter van Snappcar. © Angeliek de Jonge

Victor was bijna failliet, had een tumor én maakte Snappcar groot: ‘Ik zoek vaak de grens op’

Ondernemer Victor van Tol kijkt terug op de eerste veelbewogen tien jaar van het Utrechtse deelautobedrijf SnappCar. Hoe hij buitenlandse investeerders moest beloven niet naar de hoeren te gaan, op het randje van faillissement stond, onderhandelde met een chirurg over het verwijderen van een grote tumor in zijn borstkas en werknemers de vrije hand gaf om vakantie op te nemen. ,,Ik zoek vaak de grens op.’’

  1. Kwart minder winst ING door oorlog in Oekraïne, hoogste baas vertrekt ‘om persoonlijke redenen’

    Kwart minder winst ING door oorlog in Oekraïne, hoogste baas vertrekt ‘om persoonlij­ke redenen’

    Hans Wijers vertrekt als president-commissaris van ING. Volgens de bank wil de inmiddels 72-jarige oud-minister, tevens een bekend gezicht in het Nederlandse bedrijfsleven, zijn taken in de tweede helft van het jaar ‘om persoonlijke redenen’ overdragen. Dat werd bekend nadat ING de jaarcijfers van 2022 naar buiten bracht: de bank heeft vorig jaar bijna een kwart lagere jaarwinst geboekt.
  1. Gerrit (57) werd miljonair door wc-papier, maar wil graag gewoon blijven: ‘Drink bier met vuilnisman’
    PREMIUM

    Gerrit (57) werd miljonair door wc-pa­pier, maar wil graag gewoon blijven: ‘Drink bier met vuilnisman’

    Miljonair worden met de verkoop van toiletpapier? Het lukte Gerrit Malipaard. Hij begon 30 jaar geleden met een bestelbusje waarmee hij bij zijn klanten toiletpapier afleverde. Inmiddels is MTS Euro Products een miljoenenbedrijf dat exporteert naar 37 landen. De ondernemer heeft genoeg geld verdiend om nooit meer te hoeven werken, maar hij ‘kan het nog niet laten’.
  2. Tweedehands auto's nóg duurder, maar consument wil er juist minder voor betalen

    Tweede­hands auto's nóg duurder, maar consument wil er juist minder voor betalen

    Terwijl occasions nog steeds duurder worden, wil de consument er juist minder voor betalen. Dat concluderen Gaspedaal.nl en AutoTrack op basis van vraag en aanbod op hun occasionsites. Terwijl de gemiddelde vraagprijs in januari toenam, trokken consumenten juist minder budget uit voor een occasion. In juni vorig jaar bedroeg het verschil tussen die twee nog 12,9 procent. Vorige maand is de kloof fors verder gegroeid, naar 28,2 procent.