XS4ALL-actievoerders vangen bot bij KPN, gaan voor plan B
Ruim 45.000 klanten pleiten voor behoud van XS4ALL, maar KPN blijft bij zijn standpunt om te stoppen met het merk. Een gesprek met het actiecomité achter de petitie heeft niets opgeleverd.
Nadat KPN afgelopen weekend de invitatie al accepteerde, sprak het concern woensdag met de actievoerders achter de XS4ALL-petitie. Het concern had twee leden van het uitvoerend comité afgevaardigd, waaronder de nieuwe directeur consumentenmarkt Jean-Pascal van Overbeke. ,,Onze delegatie heeft KPN tevergeefs gevraagd haar besluit te herzien’’, zegt woordvoerder Kirsten Verdel. ,,KPN is niet bereid na te denken over een toekomst voor XS4ALL.’’
Het telecombedrijf bevestigt dat laatste. ,,Het besluit om met het KPN-merk alle klantsegmenten te bedienen staat vast,” laat woordvoerster Ellen van Heerwaarden weten.
Desalniettemin spreekt KPN van een constructief gesprek, waarbij standpunten zijn uitgewisseld en is geluisterd naar de zorgen van de initiatiefnemers. ,,We begrijpen de emoties die er zijn bij het op termijn uitfaseren van het merk XS4ALL, gezien de historie van het merk. We zijn er echter van overtuigd dat we de XS4ALL-klant met het KPN-merk net zo goed kunnen bedienen als dat we dat nu ook doen.”
Het actiecomité tot behoud van XS4ALL noemt de ‘starre opstelling’ van KPN ‘onbegrijpelijk'. ,,Ze nemen bewust het risico om tienduizenden trouwe klanten te verliezen.”
De tekst loopt door onder de foto.
Plan B
XS4ALL telt een kleine kwart miljoen abonnees. De 45.000 mensen die de petitie hebben ondertekend vormen 20 procent van het klantenbestand. ,,Veel van deze klanten hebben expliciet aangegeven onder geen enkele voorwaarde naar KPN te willen.’’
Als KPN doorzet, dreigen de actievoerders zelf met een alternatief te komen. ,,Liever komen we er met KPN uit, maar als ze hun ramkoers doorzetten, is het tijd voor plan B. We gaan dan sowieso zorgen voor een alternatief voor de 240.000 XS4ALL-klanten en werken aan een businesscase daarvoor.’’
Maandagavond houdt het actiecomité in de Amsterdamse Waag een bijeenkomst waar de toekomst van XS4ALL verder wordt besproken. Daarbij is onder meer Michiel Buitelaar aanwezig, oud-directeur Consumenten bij KPN. ,,KPN heeft die uitnodiging óók afgeslagen.’’
Termijn
KPN maakte op 10 januari bekend te willen stoppen met XS4ALL, de internetprovider die het in 1998 kocht voor 55 miljoen euro. Het merk gaat op in het KPN hoofdmerk.
Een concrete termijn waarop XS4ALL wordt opgeheven, geeft KPN niet, maar bronnen in het bedrijf spreken over een traject van één tot twee jaar.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Klanten boos over besluit KPN: ‘XS4All mag niet verdwijnen’
KPN heeft zich de woede op de hals gehaald van klanten van XS4All. Het telecombedrijf maakte vanochtend bekend vol in te gaan zetten op het eigen KPN-merk en andere merken op te heffen, waaronder XS4All. -
Eneco tegen de trend in: energierekening omlaag, mede door btw-verlaging
Klanten van Eneco zijn vanaf komende maand gemiddeld 28 euro goedkoper uit voor hun energie. Daarvan is het grootste deel, ongeveer 18 euro, te danken aan het lagere btw-tarief dat gaat gelden. De rest is te danken aan het feit dat Eneco goedkoper gas wist in te kopen. -
PREMIUM
Dankzij een kwartiertje rennen vliegt de conditie van deze kinderen vooruit én zijn ze rustiger in de klas
Hijgend, puffend en zwetend stuiven de scholieren over het schoolplein: ze zijn al zeker vijf keer de school rond geweest. Drie keer per week rennen ze in een kwartiertje de Daily Mile van zo'n anderhalve kilometer. Met resultaat: leerlingen lopen na drie maanden gemiddeld zo'n vijftig procent harder. -
Update
KPN zet mes in merken: XS4All, Telfort en Yes Telecom verdwijnen
KPN stapt op termijn van zijn andere merknamen af. Daardoor verdwijnen bekende namen als XS4All, Telfort en Yes Telecom. Het telecombedrijf richt zijn aandacht meer op hoofdmerk KPN. Voor klanten verandert voorlopig niets. -
PREMIUMmet video's
Rookmelders verplicht, maar duizenden huurders hebben er nog geen een: ‘Onbegrijpelijk’
Duizenden huurders hebben nog altijd geen verplichte rookmelder. Dat komt door een tekort aan apparaten en installateurs, maar huurders zijn zelf ook niet allemaal even welwillend. Sommigen weigeren er zelfs één. Onbegrijpelijk, zeggen ze bij de brandweer.
-
PREMIUM
Pieter Elbers neemt afscheid van KLM: ‘Een klus is in de luchtvaart eigenlijk nooit af’
Pieter Elbers is aan zijn laatste dagen bij KLM bezig, de maatschappij die hij de afgelopen acht jaar leidde. Zijn vertrek komt op een pikant moment, nu de toekomst van KLM en de Nederlandse luchtvaart van alle kanten onder vuur ligt. ,,Waar willen we met onze samenleving en economie naar toe?’’ -
Tijd voor een nieuwe laptop? Dit is onze favoriet van het moment
We zitten aan het begin van de zomervakantie, maar voor je het weet begint een nieuw schooljaar en heb je een nieuwe laptop nodig. Na wekenlang testen hebben we onze favoriet van circa 900 euro geselecteerd. -
PREMIUMMet video47
Koopwoningmarkt koelt verder af: ‘Paniek omdat huis niet snel is verkocht’
Nadat de huizenprijzen in de eerste maanden van dit jaar op kwartaalbasis al daalden (2,1 procent volgens cijfers van de NVM), zijn er tekenen zichtbaar die wijzen op een verdere afkoeling van de koopwoningmarkt.