Zes klagende vouchereigenaren in het gelijk gesteld:
‘Dat betekent niet dat íedereen gelijk krijgt’
De Geschillencommissie Reizen heeft recent zes klachten van reizigers, die geen genoegen nemen met een reisvoucher, gegrond verklaard. De reisondernemers zijn in deze gevallen verplicht om tot snelle uitbetaling over te gaan. Door de coronapandemie zijn honderdduizenden vouchers uitgedeeld en lang niet alle gedupeerden zijn er blij mee.
Delen per e-mail
Een van de door de commissie gegrond verklaarde klachten kwam van een reiziger die weigerde om een voucher aan te nemen voor een 6-daagse pakketreis naar New York voor drie personen ter waarde van 3655 euro. De man eiste de reissom terug. De commissie vond dat de klager goede argumenten had en oordeelde dat hij binnen een maand het geld teruggestort moet krijgen op zijn rekening. ,,Dit houdt dus in dat wanneer de consument een voucher niet accepteert, de ondernemer verplicht is om het betaalde bedrag terug te betalen”, schrijft de commissie in een toelichting op die zaak.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUMGeld & Geluk
Ellen en Bob hebben meer dan 2600 boeken: ‘We willen niet weten hoeveel geld we eraan uitgeven’
In deze rubriek vragen we lezers naar hun relatie tussen Geld en Geluk. Over de kosten die hun grootste hobby met zich meebrengt, maken Bob en Ellen zich niet druk. -
PREMIUMVerkiezingen
Is nieuw asfalt nog nodig nu thuiswerken de norm is? Partijen zijn verdeeld
In aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen geven politieke partijen in acht afleveringen hun standpunten op het gebied van onder meer wonen, werken, vergroening, asfalt en de nexit. Vandaag aflevering 6: Hebben we al dat asfalt nog wel nodig nu miljoenen mensen thuiswerken? Aan het woord Gijs van Dijk (PvdA) en Joost Eerdmans (JA21). -
PREMIUM
Reisbranche verwacht financieel bloedbad: ‘Helemaal geen geld om vouchers terug te betalen’
Sinds de coronacrisis hebben reisaanbieders al zo'n 4000 banen geschrapt. Maar met alleen snijden in hun personeelsbestand zullen ze het einde van de coronacrisis niet halen. ,,50 tot 60 procent van de reisondernemingen zal over een half jaar failliet zijn of zelf de stekker eruit hebben getrokken.” -
Storing bij Belastingdienst, aangifte doen soms niet mogelijk
De Belastingdienst kampt met een storing op de site waardoor het soms niet mogelijk is om aangifte te doen. Een woordvoerder van de fiscus meldt dat nog niet bekend is wat de oorzaak van de problemen is. -
PREMIUM
Partij die ‘gratis bier’ uitdeelt, valt vandaag hard door de mand
Politieke partijen gaan vandaag met de billen bloot. We horen wat hun verkiezingsplannen kosten, wat ze opleveren en welk effect ze hebben op onze leefomgeving. Zoals altijd is er ook dit keer weer gedoe over.
-
PREMIUM1
Prenatale depressie blijft vaak onbehandeld: ‘Door de stress beviel ik van een prematuurtje’
Niet elke zwangere vrouw is in blijde verwachting. Sommigen voelen zich neerslachtig of angstig, maar om hulp vragen is moeilijk. Dat kan een prenatale depressie tot gevolg hebben. ,,Het is not done om te praten over de slechte kanten van een zwangerschap”, vertelt ervaringsdeskundige Carmen Wille (31). Vroedvrouw en psychotherapeute An-Sofie Van Parys pleit voor meer bewustwording, want een prenatale depressie kan ernstige gevolgen hebben voor moeder én kind. -
PREMIUM
Door webshops ligt een koopverslaving op de loer, dit doe je eraan
Winkelen en uitgaan kan al een tijd niet, maar gelukkig hebben we webshops. Nou ja, gelukkig... Voor sommige mensen is een druk op de koopknop zó verleidelijk, dat een koopverslaving op de loer ligt. -
PREMIUMElske Doets
Reisondernemer ziet corona als ‘zegen’: Bij veel bedrijven zat het al fout
Collega-reisondernemingen verklaren haar voor gek dat zij corona als een zegen ziet. Directeur Elske Doets van Doets Reizen: ,,Natuurlijk is het superpijnlijk dat alles op stilstand is gezet, maar nu kun je wel kijken hoe je jezelf en je bedrijf kunt resetten.”