Volledig scherm
Keukenbrand in Bennekom © 112 Nieuws Wageningen / Bert

Keukenbrand in Bennekom snel geblust

BENNEKOM - Twee personen hebben vanochtend rook ingeademd bij een keukenbrand in Bennekom. Ze zijn door het ambulancepersoneel gecontroleerd, maar hoefden niet naar het ziekenhuis. 

De brandweer kreeg rond 11.50 uur een melding van een keukenbrand aan de Kerkstraat. Ze was snel ter plaatse en binnen twintig minuten was het vuur onder controle. Brandweerwoordvoerder Allard Schimmel vertelt dat de brand ontstond bij de kookplaat en de afzuigkap. ,,Het was een lokale brand die snel geblust kon worden. Maar dat zegt nog niets over de schade. Als rook in de gordijnen en het meubilair gaat zitten, kan dat ook tot schade gerekend worden.’’ Op dit moment bekijkt een medewerker van de verzekering, samen met de bewoners, wat er allemaal schoongemaakt en vervangen moet worden.

De bewoners hadden last van de ingeademde rook en zijn door het ambulancepersoneel gecontroleerd. Ze hoefden niet mee naar het ziekenhuis.

Algemeen Dagblad gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement
  1. Dit pluimveebedrijf in Lunteren kwam de fipronylcrisis te boven, en krijgt nu complimenten van minister Schouten
    PREMIUM
    VIDEO

    Dit pluimveebe­drijf in Lunteren kwam de fipronyl­cri­sis te boven, en krijgt nu complimen­ten van minister Schouten

    LUNTEREN - Vol overtuiging begonnen Jantine en Martijn van Veldhuizen tien jaar geleden een biologische pluimveehouderij aan de Vitterweg in Lunteren, in de boerderij van zijn grootouders. Dat ging jaren goed, tot in 2017 de fipronylcrisis ook hun bedrijf teisterde. Alle kippen werden geruimd, de kosten waren voor hen. Minister Carola Schouten bezocht maandagmiddag toevallig juist hun bedrijf tijdens haar bezoek aan Food Valley. En loofde hun doorzettingsvermogen.

In samenwerking met indebuurt Ede