Bart Wernaart is lector moral design strategy bij Fontys
Volledig scherm
PREMIUM
Bart Wernaart is lector moral design strategy bij Fontys © Kees Martens/DCI Media

Bart Wernaart buigt zich over ethische dilemma's, zoals overleden personen in filmpjes iets laten doen wat ze nooit gedaan hebben

EINDHOVEN - Een zelfrijdende auto moet een keuze maken om zijn inzittenden te beschermen. Rechtdoor kan niet. Als hij linksaf gaat, rijdt hij Nick aan. Rijdt hij naar rechts, dan rijdt hij Simon aan. Wat moet hij doen? ,,Dat noemen we nou een ethisch dilemma”, zegt Bart Wernaart (38) uit Valkenswaard, sinds kort lector moral design strategy bij Fontys. 

  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    17

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

In samenwerking met indebuurt Eindhoven