Volledig scherm
Journalist Jan Medendorp in de kooi van Lock me Up - Free a Girl. © Cees Elzenga/hetoog.nl

Sponsorcampagne Lock me Up brengt in Enschede 45.000 euro op

ENSCHEDE - Lock me Up - Free a Girl, de campagne in Nederland tegen de gedwongen prostitutie van meisjes in India, heeft dit jaar in Enschede 45.000 euro opgeleverd.

Het was de vijfde keer dat de campagne tegen gedwongen meisjesprostitutie Enschede aandeed. Journalist Jan Medendorp was de eerste die zich vrijwillig liet opsluiten in de kooi van 1 bij 2 meter, het symbool voor de hokjes waarin meisjes-prostituees in India moeten zitten. 

De veiling ten behoeve van de campagne leverde een bijzonder resultaat op. „We hadden een fiets speciaal voor gehandicapten en hoopten dat iemand die zou kopen om hem daarna aan een zorginstelling te schenken”, aldus organisator Nancy Rosberg. „Dat is gelukt. We waren heel blij met die win-win situatie.”

De campagne krijgt in Enschede volgend jaar een vervolg, verzekert ze. Wel overwegen zij en haar medewerksters een wat andere opzet. „Het idee is om de campagne meer over de stad uit te smeren, met meer locaties.”

In samenwerking met indebuurt Enschede