Volledig scherm
PREMIUM
Bestuursleden van Winkelhart Enschede. Vlnr Peter Wicknig (Punto Pasta), Nicole Workel (Bertus Workel), Marloes Wensink (InterCity Hotel) en Jeroen Visser (Expo). © Emiel Muijderman

Wekelijkse koopzondag in Enschede jaar na het begin: beeld is nog wisselend

ENSCHEDE - Na jarenlange politieke discussie ging de kogel in oktober 2018 eindelijk door de kerk. Winkels in heel Enschede mochten voortaan elke zondagmiddag open zijn. Wat heeft het de ondernemers opgeleverd? De stand van zaken, een jaar later.  

De consument moest even wennen aan de wekelijkse koopzondag. Zes weken na de invoering  gingen de bezoekersaantallen in de binnenstad duidelijk omhoog, maar nog niet in die mate waarop was gehoopt. De centrumondernemers, verenigd in Winkelhart Enschede, verspreidden daarop in de hele binnenstad posters om de wekelijkse koopzondag onder de aandacht te brengen. Enschede Promotie voerde ondertussen zijn inspanningen op om zowel de Nederlandse als de Duitse consument te paaien.

In samenwerking met indebuurt Enschede