Filmrecen­sies

  1. Het randje over met viagrapillen? F*ck de liefde keert gewoon terug: 'De grens is rekbaar’
    PREMIUM

    Het randje over met viagrapil­len? F*ck de liefde keert gewoon terug: 'De grens is rekbaar’

    Of het de bedoeling was dat er een tweede deel van F*ck de Liefde zou komen? Zeker niet, maar een vervolg op de Nederlandse romkom verschijnt morgen tóch op Netflix. De cast en deze site reisden voor opnames af naar Ibiza, het Spaanse feesteiland met drie ingrediënten die de basis vormen voor een feelgoodfilm: zon, zee en liefde. Al wordt dat laatste nét iets anders benaderd. ,,We zoeken wat meer de grens op, in de humor, maar ook met wat wel en niet kan.”
  1. Cannes kijkt reikhalzend uit naar de komst van Tom Cruise
    Gudo in Cannes

    Cannes kijkt reikhal­zend uit naar de komst van Tom Cruise

    Het Filmfestival van Cannes is vandaag losgebarsten. Was het meest prestigieuze filmfestival ter wereld vorig jaar nog pandemie-pover, met eindeloze wachtrijen voor de testtent (spugen in een tuitje), overal mondkapjes (en direct worden aangesproken wanneer je je kapje ook maar een seconde afdoet) en (pogingen tot) ‘social distancing’, tijdens déze editie moet de glamour er weer vanaf druipen. Het is bovendien een jubileumjaar, het evenement in Cannes bestaat 75 jaar.
  2. Geloof de hype: Everything Everywhere All At Once is een ware filmsensatie
    Recensie

    Geloof de hype: Everything Everywhere All At Once is een ware filmsensa­tie

    Het concept van de ‘multiverse’ is hip. Onlangs raakten ook Marvelhelden Spider-Man en Doctor Strange verdwaald in meerdere parallelle werelden. Die films kunnen de prullenbak in. Het sensationele Everything Everywhere All At Once, vanaf donderdag in de bioscoop, geeft dezelfde kick die Being John Malkovich en de eerste The Matrix in 1999 veroorzaakten. En dan dekken die vergelijkingen nog niet de helft van de lading.
  1. Vijf sterren voor Navalny: Zowel een urgente documentaire als een bloedstollende thriller
    Recensie

    Vijf sterren voor Navalny: Zowel een urgente documentai­re als een bloedstol­len­de thriller

    Wie een beetje het nieuws volgt, weet wie Alexei Navalny is en wat hem de afgelopen jaren overkwam. Laat dat absoluut géén reden zijn deze film over te slaan. Navalny, vanaf donderdag alsnog te zien in de bioscoop, bewijst hoe krachtig het medium documentaire kan zijn: het weekt de droge feiten los van de bulletins en geeft de geschiedenis een bijna tastbare ziel. En niks achterhaalde kost. Deze emotionele achtbaanrit komt op een cruciaal moment.