Filmrecen­sies

1. Fijngevoelig alzheimerdrama Supernova is vooral een film over ware liefde
    PREMIUM
    Filmrecensie

Fijngevoe­lig alzheimer­dra­ma Supernova is vooral een film over ware liefde

Terwijl het alzheimerdrama The Father begin dit jaar alle aandacht kreeg bij de Oscars - hoofdrolspeler Anthony Hopkins won er ook daadwerkelijk een - , bleef het thematisch verwante Supernova eenzaam achter in de schaduw. Dat is even jammer als verklaarbaar. Waar The Father de kijker meeneemt ín het gedesoriënteerde brein van iemand met dementie, en daarmee een zeer onconventionele vorm kiest, is Supernova een meer klassiek verteld drama. In dit drama gaat het ziek zijn van het hoofdpersonage Tusker, gespeeld door Stanley Tucci, bovendien zelden gepaard met vette uitroeptekens.
  1. Sixth Sense-regisseur Shyamalan lelijk onderuit met onbedoeld hilarische horrorflop
    PREMIUM
    Filmrecensie

Sixth Sen­se-regisseur Shyamalan lelijk onderuit met onbedoeld hilarische horrorflop

Halverwege Old van regisseur en scenarist M. Night Shyamalan, die na een droomstart met het bejubelde The Sixth Sense via films als Signs, Lady in the Water en The Happening steeds verder weggleed in het moeras van de pulpcinema, zit een hilarische scène. Op het mysterieuze eiland waar een groep bezoekers schrikbarend snel mentaal én fysiek oud lijkt te worden, ziet moeder Prisca (actrice Vicky Krieps) in plaats van haar schattige dochtertje van 11 ineens een boom van een tienermeid voor zich. Turend naar haar plotseling volwassen lijf: ‘Trek anders even een bikini van mij aan...’
  2. Is de Netflix-hit Fear Street inderdaad dé must-see van dit moment?
    MovieInsiders Podcast

Is de Net­flix-hit Fear Street inderdaad dé must-see van dit moment?

Iedereen heeft het momenteel over Fear Street: drie horrorfilms met één narratief (naar de boeken van Kippenvel-auteur R.L. Stine) die kort na elkaar op Netflix werden gelanceerd. Heel gek is dat niet. Gooi Stranger Things en Scream in een mixer en het resultaat zorgt geheid voor ontelbare clicks. Maar hoe terecht is de hype? Gudo en John gaan er uitgebreid over in discussie in deze aflevering van de wekelijkse filmpodcast MovieInsiders.