Volledig scherm
Een brandweerman met een gasmasker. Foto ter illustratie. © ANP XTRA

Buren redden vrouw uit brandende woning

Een vrouw is vrijdagmiddag door haar buren uit een brandende woning aan de Tjeukemeerstraat in Almere gered. Dat schrijft HV-Almere.

Hoe het met de vrouw gaat is niet bekend, ze is met onbekend letsel naar het ziekenhuis gebracht. De brand was kort voor de middag uitgebroken in een slaapkamer op de eerste verdieping. De vrouw was op dat moment alleen thuis. 

De buren aarzelden geen moment en zijn met z'n tweeën de woning binnengegaan. Een probeerde in de slaapkamer het vuur te blussen een ander heeft de vrouw in veiligheid gebracht. De brandweer kon de brand snel blussen, verbrande huisraad werd daarbij uit het raam gegooid.

Een politieagent noemde de buren echte helden. Hoe de brand kon ontstaan is niet duidelijk.