Volledig scherm
© AFP

F1-sponsor Heineken wil nadenken over GP in Nederland

Biermerk Heineken, sinds ruim een jaar sponsor in de Formule 1, ziet het wel zitten om geld te stoppen in een Grand Prix in Nederland. Maar, zo stelt sponsorbaas Hans Erik Tuijt bij BNR Nieuwsradio: ,,Het moet financieel haalbaar zijn. De mensen moeten het willen.''

Vorige maand doken er geruchten op dat er in de nabije toekomst wel eens een Grand Prix in Nederland op de agenda zou kunnen komen. Daarbij werd uiteraard het circuit in Zandvoort, maar ook een stratenrace in Amsterdam of Rotterdam, genoemd. De gemeente Zandvoort en het circuit voeren op dit moment een haalbaarheidsstudie uit, die resultaten worden nog deze maand verwacht.

,,Bij de Olympische Spelen zie je een aantal steden, zoals Londen en Sydney, die het fantastisch doen. Maar je ziet ook een aantal steden die er een klerezooi van maken. Ik denk dat je een goed financieel verhaal moet maken, waarvan de bevolking zegt: dit vind ik mooi. Dan heb je een kans van slagen'', aldus Tuijt.

Heineken is op dit moment de naamgever van de races in China, Italië, Mexico (waar Max Verstappen onlangs won, foto) en Brazilië. ,,Onze deal met de Formule 1 is dat wij de races mogen kiezen waar we naamsponsor willen zijn. Als Nederland erop staat, dan denk ik wel dat er een vinkje bij komt'', zegt Tuijt.