Melbourne kleurt geel voor ‘Dan the Man’
BlogOnze verslaggevers Arjan Schouten en Rik Spekenbrink volgen het Formule 1-circuit op de voet. In blogs melden ze wat hen verbaast in de wereld van pk’s en glitter en glamour.
Delen per e-mail
Door Arjan Schouten
Benieuwd hoeveel auto’s Renault dit jaar gaat verkopen in Australië. Ik durf te wedden dat het er veel meer gaan zijn dan vorig jaar, met Daniel Ricciardo als het nieuwe boegbeeld van het Franse merk. Je kan geen hoek omslaan in hartje Melbourne of ‘Dan the Man’ hangt wel ergens metershoog aan een gevel van een wolkenkrabber in een geel polootje. En op Albert Park is het helemaal Renault voor en Renault na.
Luister hieronder naar De Grote F1 Seizoensvoorbeschouwing of abonneer je via de andere kanalen
Doorgaans spelen Ferrari, Mercedes en Red Bull bij alle races de hoofdrol in de fanzone. De rest van de teams hangt er maar een beetje bij, vaak is de fanstore van Ayrton Senna nog prominenter aanwezig. Maar in Melbourne is alles anders. Daar spant Renault deze week de kroon. Overal stands waar je de gele en zwarte petjes met de welbekende ruit kan kopen. En helemaal fraai is het demo-plein waar je even in de meest luxe Renaults achter het stuur kan kruipen. Al blijft dat toch behelpen natuurlijk, met links en rechts van de nieuwste en meest flitsende Lamborgini’s, Ferrari’s en Alfa Romeo’s.
‘Dan the Man’, natuurlijk beheerst hij de krantenkoppen in Melbourne, deze week. Hij is overal en Renault profiteert mee. Net als Max Verstappen, die eindelijk eens een rustige openingsrace beleeft zonder de lokale favoriet naast hem. Met Pierre Gasly als teammaat is er toch wat minder aanloop in Melbourne, merkt ook de Limburger.
Ook wel een mooi effect van zo’n overgestapte coureur is de rare mix van fankleding die je soms voorbij ziet trekken over de grasvelden tussen de tribunes van Albert Park. Australische fans die nog een polo van Red Bull dragen van vorig jaar, maar hun hoofd tegen de zon beschermen met een cap van Renault. Kan allemaal hier, dit is geen voetbal.
Beetje sneu alleen voor al die mensen dat die Renault van Ricciardo vooralsnog niet vooruit te branden is. Maar natuurlijk blijft Ricciardo gewoon lachen, zoals altijd. Met één WK-puntje neemt hij al genoegen in Australië. En kom, dat zou u toch ook doen als u net een jaarcontract heeft getekend waarmee u naar verluidt ruim twintig miljoen per jaar verdient.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Video
Grosjean na eerste test sinds F1-crash: ‘Voelde geen angst, het was geweldig’
Amper drie maanden na zijn ontsnapping uit een vuurzee in Bahrein reed Romain Grosjean gisteren weer op snelheid in een racewagen. In Alabama proefde hij aan zijn nieuwe IndyCar-avontuur. ,,Het voelde als thuiskomen.’’ -
PREMIUM
Duurzame opties voor in je kledingkast: kies de juiste stof, laat kleding vermaken en ruil in
De voorjaarscollectie prijkt weer in de (online) etalages. Waar begin je als je geen wegwerpkleding wilt kopen en op zoek bent naar duurzamere alternatieven? We zetten enkele tips op een rij. -
Babygeur; waarom is die zo verslavend lekker?
Niets ter wereld ruikt lekkerder dan ‘baby’. En jouw eigen baby ruikt natuurlijk het allerlekkerste. Geen duur parfum kan daar tegenop. En dat brengt ons bij de vraag: waarom vinden moeders hun eigen kind het lekkerst ruiken van de hele wereld? -
PREMIUM
Waarom vriendschappen verwateren na één jaar corona: ‘Wat te veel inspanning kost, overleeft niet’
Een jaar corona drukt op onze sociale relaties. Contact houden met vrienden voelt lastiger dan ooit, want na een jaar teren op videocalls, appjes en wandelafspraken, slaat de vermoeidheid en verslagenheid toe. Twee psychologen lichten toe waar die sociale vermoeidheid vandaan komt en of we daar na corona nog vanaf komen. ,,We concentreren onze energie nu op de vriendschappen die ons het meeste opleveren.” -
video
Met deze auto gaat Max Verstappen dit jaar voor de titel
Red Bull Racing heeft de nieuwe auto voor het seizoen 2021 gepresenteerd: de RB16B. Echt nieuw wordt de bolide van Max Verstappen niet, het is doorontwikkelde versie van de auto van afgelopen seizoen. Toch koestert het team de hoop de afgelopen maanden een inhaalslag te hebben gemaakt ten opzichte van het dominante Mercedes.
-
Nieuwe F1-baas wil coureurs als rolmodellen: ‘Lewis is een geweldige ambassadeur’
Alle coureurs in de Formule 1 dienen zich te gedragen als rolmodellen. Dat is de stellige overtuiging van Stefano Domenicali, de nieuwe baas in de koningsklasse van de autosport. -
blog
Zo vlak voor de seizoensstart wil geen coureur meer praten
Onze verslaggevers Arjan Schouten en Rik Spekenbrink volgen het Formule 1-circuit op de voet. In blogs melden ze wat hen verbaast in de wereld van pk’s en glitter en glamour. -
BLOG
Duizenden fans juichen de F1-coureurs toe in hartje Melbourne
Onze verslaggevers Arjan Schouten en Rik Spekenbrink volgen het Formule 1-circuit op de voet. In blogs melden ze wat hen verbaast in de wereld van pk’s en glitter en glamour.