Volledig scherm
Max Verstappen © Getty Images

'Verstappen 0,3 seconden per rondje sneller door nieuwe Renault-motor'

De nieuwe Renault-motor waarmee Max Verstappen komend weekeinde op Monza tijdens de Grand Prix van Italië kan rijden, moet volgens Renault drie tienden per rondje tijdwinst opleveren.

Daniel Ricciardo zal vrijdag sowieso de nieuwe versie van de motor gebruiken en voor Verstappen wordt op de zaterdag gekeken of het de moeite waard is. Renault zelf zal de motor niet gebruiken, omdat deze nog niet betrouwbaar genoeg wordt geacht. Ricciardo zal door de motorwissel achteraan moeten starten op Monza. Verstappen mag sommige onderdelen van de motor veranderen, zonder dat het een gridstraf oplevert, omdat hij nog niet over de toegestane limiet is. 

,,Deze C-spec is veel krachtiger dan de huidige motor, de B-spec", vertelt Remi Taffin, verantwoordelijk voor de motoren bij Renault, aan Motorsport. ,,Het is mogelijk niet zo betrouwbaar als de huidige generatie, daarom zullen sommige teams de motor niet gebruiken. Op Monza kan de motor 0,3 seconden per rondje opleveren. Dat is een substantiële sprong voorwaarts."

Bekijk in de video hieronder de samenvatting van de Grand Prix in België waar Verstappen derde werd:

  1. Podcast | In alle euforie is Max nog de enige die de rust bewaart

    Podcast | In alle euforie is Max nog de enige die de rust bewaart

    De euforie in het Honda-kamp was groot na de derde plek van Max Verstappen in de Grand Prix van Australië. De Nederlander wist de Ferrari's achter zich te houden en in de buurt van wereldkampioen Lewis Hamilton over de finish te komen. Nu staat de Grand Prix van Bahrein voor de deur en is het de hoogste tijd voor de nieuwe podcast van Pitstop! Met verslaggevers Arjan Schouten, Rik Spekenbrink, Tim Engelen en presentator Hidde van Warmerdam.