Een PostNL-bezorger scant een pakketje.
Volledig scherm
Een PostNL-bezorger scant een pakketje. © ANP

Einde aan ‘gratis’ pakjesbezorgen nadert: PostNL verhoogt prijzen fors

PostNL gaat de prijzen voor het bezorgen van pakketjes verhogen. De kosten daarvan rijzen zo snel de pan uit, dat de grootste pakketkoerier van ons land die last niet meer kan dragen. Betekent dit het einde van het tijdperk van ‘gratis’ bezorgen en terugsturen van onze webwinkelaankopen?

98 reacties

  • Geurt 't Lijck

    1 maand geleden
    Wel de prijzen verhogen, maar de service verbeteren ho maar. Ik heb een PostNL app, maar de aflevertijden daarin kloppen nooit!! Stevast kan je er een dag bij optellen!!! Zo kan je dus ook nooit iets plannen als je iets op een bepaalde dag geleverd wilt hebben! Dus stel, je bestelt ergens iets, kijkt wanneer het geleverd kan worden, is er op die dag iemand thuis, dan bestellen anders niet. Maar dan komt PostNL om de hoek kijken en besluit om een dag later te leveren. Lekker geregeld!
  • wim koelewijn

    1 maand geleden
    Het gratis verzenden is natuurlijk sowieso een wassen neus dat is gewoon in de prijs ingecalculeerd net als het eventuele retourzenden..ga gewoon naar de winkel en koop het daar..
  • Dreeke Janssen

    2 maanden geleden
    Den Haag kwam ooit op het idee: veel aanbieders geeft marktwerking en dus lagere prijzen dus goed voor burger/consument. Zorg werd duurder door veelgeprezen marktwerking .... Energie werd duurder ondanks veelgeprezen marktwerking ... Internet/tv word steeds duurder ondanks veelgeprezen marktwerking ... Nu dit weer .... ziet niemand het WAAROM alles duurder word ??
  • Dreeke Janssen

    2 maanden geleden
    Aan allen die roepen dat we dan gewoon naar (lokale) middenstand moeten/kunnen gaan: Veel producten zijn daar niet of niet meer te krijgen. Internetwinkelen is vaak de enige optie om zulks een product te kunnen bemachtigen.
  • C.J.H. PIETERSE

    2 maanden geleden
    Voorstanders v.h. weer in winkels alles kopen wonen waarsch. in 'n grote stad. In mijn woonplaats + omgeving kan dat niet altijd; alleen dan bestel ik 't, en in die zeldzame gevallen laat ik 't altijd op 'n afhaalpunt (op 'n kwartier lopen afstand) bezorgen. Niet correct vind ik: schoenen bestellen, wetend dat je ivm "lastige" voeten veel schoenen rretour moeten; dezelfde kleding bestellen in 2 maten om i.i.g. 1 ex. terug te sturen; de "topper": gedragen kleding retourneren).
  1. Clara en Sjaak zaten in crisis, maar zo hielden zij de moed erin: ‘Er zijn altijd lichtpuntjes’
    PREMIUM

    Clara en Sjaak zaten in crisis, maar zo hielden zij de moed erin: ‘Er zijn altijd lichtpunt­jes’

    Als geen ander weten Clara en Sjaak Sies wat armoede is. Ondanks dat ze met veel pijn en moeite de eindjes aan elkaar moesten zien te knopen, trokken ze zich het leed van lotgenoten aan. Ze richtten de Voedselbank op en zijn sinds 2017 de drijvende krachten achter de Gaarkeuken Rotterdam. Hun bijzondere levensverhaal verschijnt binnenkort in boekvorm. ,,Om anderen te inspireren en te motiveren verder te kijken dan alleen in hun eigen hokje.”