Oranje-artikelen gaan in de uitverkoop of worden uit de schappen van winkels gehaald in Breda na het verlies van oranje op het EK.
Volledig scherm
PREMIUM
Oranje-artikelen gaan in de uitverkoop of worden uit de schappen van winkels gehaald in Breda na het verlies van oranje op het EK. © Jeffrey Groeneweg/Qphoto

‘Oranje-fiasco kost supermarkten tientallen miljoenen aan omzet’

Aftuigen en uithuilenDe juichcape kan naar zolder, de plakplaatjes en vlaggetjes in de vuilnisbak en met z'n allen in de kroeg of op terras via een scherm naar Oranje kijken, bleef beperkt tot één wedstrijd. Sportief gezien is de uitschakeling van het Nederlands elftal een fiasco, maar hoe erg is het commercieel gezien? ‘Dit kost supermarkten tientallen miljoenen aan omzet.’

27 reacties

  • Aad Palinck

    4 maanden geleden
    Dat kost geen miljoenen aan omzet. Dat kost alleen geld waarmee ze zich van tevoren rijk gerekend hadden. Nu moeten ze wachten tot het volgende "evenement".
  • Ajp m

    4 maanden geleden
    A vd Molen Altijd makkelijk om je vooraf rijk te rekenen... en als het niet gaat zo als ze zouden willen gelijk in de jankmodes schieten.
  • hellen Doorhof

    4 maanden geleden
    Gelukkig hebben ze tijdens de corona crisis genoeg verdient. Niet echt medelijden mee
  • Maurice Letsch

    4 maanden geleden
    Ze moeten niet zo zeuren. Terwijl de meeste winkels het moeilijk hadden tijdens de lockdown verdiende de supermarkten miljoenen.
  • Rick van Wijk

    4 maanden geleden
    Volgens mij hebben ze een aardige omzet gedraaid in de corona periode, rupsje nóóit genoeg
  1. Albert Heijn slaat terug in Oranje-rel: juichcape van Jumbo nu ook in hun reclame
    Play

    Albert Heijn slaat terug in Oran­je-rel: juichcape van Jumbo nu ook in hun reclame

    Albert Heijn heeft met een reclame gereageerd op de rel die eerder deze week ontstond rond de commercial van concurrent Jumbo. De KNVB probeerde tevergeefs om de EK-reclame van die supermarktketen van de televisie te krijgen, dan wel te laten aanpassen. De spot met de Snollebollekes en de populaire juichcape was volgens de voetbalbond te veel gelinkt aan het EK, terwijl de Albert Heijn een officiële partner is.