Prijzen hetzelfde, maar verpakking is stiekem kleiner: ‘Klanten voelen zich bedonderd’

Met videoFabrikanten verkleinen stiekem hun verpakking om zo prijsverhogingen te maskeren. Krimpflatie is een oude truc die weer van stal gehaald wordt, vaak tot ergernis van de klanten. Merkendeskundige Kist waarschuwt: ,,Het is sluw en klanten voelen zich bedonderd.’’

110 reacties

  • Maria Yvonne Franssen

    3 maanden geleden
    @Peperkamp Ik heb die ervaringen nu juist niet. Maar geen ervaring met die shampoo. Koop eens een ander merk, als u dit 'probleem' al zo lang heeft.
  • Ton Peperkamp

    3 maanden geleden
    Maria Yvonne Franssen Je probeert steeds mijn verhaal over Palmolive shampoo te weerleggen, mss je favoriete merk. Die shampoo was echt niet met water verdunt, ik woon op mijn zelf. Ik heb dat probleem met fles die snel leeg schiet al veel langer.
  • Maria Yvonne Franssen

    3 maanden geleden
    @Peperkamp Laat nu diverse geurtjes Palmolive douchegel met essentiële oliën één van mijn favorieten zijn! Adviesprijs 3,45 € voor 250 ml. Maar vaak in de aanbieding bij AH, Kruidvat, Etos, DA én de Action : 1€ per fles: dan koop ik er direct zes. Wel jammer dat die doseerhersluitklepjes een beetje moeilijk opengaan (voor mij). Shampoo van dit merk gebruik ik niet. Had u niet toevallig een oude fles in uw handen waarvan iemand de dop had afgehaald om met water de restjes er uit te spoelen?
  • Ton Peperkamp

    4 maanden geleden
    Maria Yvonne Franssen. Voorbeeld van fles shampoo die snel leeg is, Palmolive. Shampoo is water dun, opening kent geen zuinig doseerventiel maar grote opening. Zelfs zonder knijpen schiet de fles leeg indien je hem omdraait.
  • Maria Yvonne Franssen

    4 maanden geleden
    @Peperkamp 2 Ook komt het voor dat 2-voor-1 e.d. reclame niet is geprogrammeerd in de kassa: bij alle winkels. Grote kassavergissingen altijd bij mensen uit de additieve werksfeer. Dat fabrikanten grote gaten in een fles shampoo maken, zodat de fles dan eerder leeg is, lijkt mij stug. Het zijn vooral de goedkoopste producten, die níet voorzien zijn van luxere verpakkingen met o.a. een hersluitbare doseerdop. Er zijn óók doppen die níet los te draaien zijn: tegen lekken! Alles heeft een prijs!