PREMIUM
Techbedrijf Adyen: ‘Fysieke winkel blijft, maar moet investeren in de klantervaring’
Door corona zit online winkelen in de lift. Nu de concurrentie moordend is, proberen winkeliers op allerlei manieren hun klanten te bereiken en te verleiden, ziet techbedrijf Adyen.
Delen per e-mail
Voor consumenten zit er nu weinig anders op dan online te shoppen. En dat doen ze ook vrij massaal, ziet Adyen aan de hand van betaalgegevens. Het Nederlandse techbedrijf, gespecialiseerd in het faciliteren van betalingen voor webshops, internetbedrijven als Spotify en Netflix en winkels zoals de Bijenkorf, zag in de laatste zes maanden van 2020 het aantal verwerkte betalingen met maar liefst 29 procent stijgen vergeleken met een jaar eerder, tot een totaal van 174,5 miljard euro.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Veel winkeliers open voor bestellingen maar kijken met ergernis naar supermarkten: ‘Niet te bevatten’
Een broek, lamp of batterijen bestellen en die vier uur later ophalen bij de winkel om de hoek. Sinds gisteren mag het. Bij driekwart van de ondernemers kan het, schat brancheorganisatie INretail. En de animo bij de klanten is er ook, merken de winkeliers. -
PREMIUM
Geen private shopping maar afhalen: ‘Dit is niet wat wij op dit moment nodig hebben’
Na bijna twee maanden gesloten te zijn geweest, mogen kledingwinkels, boekhandels en winkelketens eindelijk weer hun winkeldeuren op een kier zetten. Nou ja, kiertje. ,,We hadden gerekend op een afhaalloket in de winkel.” -
PREMIUM
Historisch verlies voor Shell, maar 'voor benzine-verkoop was het juist een goed jaar’
De coronapandemie pakt heel verschillend uit voor bedrijven bleek bij de presentatie van de jaarcijfers van Shell en Unilever. De een maakte een historisch hoge winst bekend, de ander een historisch hoog verlies. -
Deze winkel missen we het meest
Van alle winkels die op dit moment gesloten zijn door de lockdown, missen consumenten Action het meest. Ook Hema en Ikea staan hoog op het lijstje van winkels waar mensen graag weer naartoe willen. Dat blijkt uit een inventarisatie van onderzoeksbureau Q&A onder ruim 4500 Nederlanders. -
PREMIUM
Pandemie raakt starters hard: ‘Aan begin van lockdown had ik niet eens een bureau thuis’
Als starter sta je normaal al voor uitdagingen genoeg, maar zeker als je tijdens een pandemie voor het eerst aan de bak moet zien te komen. VCP Young Professionals, de jongerenorganisatie van vakbond VCP, vroeg onlangs aandacht voor deze groep werkenden, die tussen wal en schip dreigt te vallen. Drie starters op de arbeidsmarkt vertellen over hun ervaringen van het afgelopen jaar. ,,Uiteindelijk bracht ik zestien uur per dag in dezelfde ruimte door.’’
-
eigen tuin eerst
‘Waarom staan de stadsparken niet vol met fruitbomen?’
Weg met die truttige sierboompjes in het stadsgroen. Plant appels, peren, druiven en kwetsen, adviseert tuingoeroe Romke van de Kaa. -
PREMIUMKoken & eten
Hebben we straks alleen nog keuze uit blauw (AH) of geel (Jumbo)?
Met de verkoop van tachtig Deen-winkels aan AH, Vomar en Dekamarkt verdwijnt er weer een supermarktformule. In 2000 telde ons land nog 46 verschillende formules, twintig jaar later zijn het er nog 26. Is er nog bestaansrecht voor de kleinere supermarktketen of beperkt de keuze zich steeds meer tot blauw (AH) of geel (Jumbo)? -
Bijna de helft goedkoper boodschappen doen? Stop met impulsief winkelen
Door één keer in de week boodschappen te doen bespaar je tijd en geld, zegt financieel expert Renée Lamboo. Maar hoe zorg je dat je niet de helft vergeet? En staat er nog wel vers eten op tafel aan het einde van de week? Ook tv-chef Danny Jansen zweert bij het eens in de week winkelen, dus ook lekker eten lijkt dan nog gewoon te lukken.