Korting op de adviesprijs maakt webwinkelen vaak nog aantrekkelijker.
Volledig scherm
Korting op de adviesprijs maakt webwinkelen vaak nog aantrekkelijker. © Getty Images

Van 1399, voor 899 euro? Wat lijkt op een gigakorting, blijkt vaak niet te kloppen

Een aantal grote webwinkels misleidt consumenten met kortingen op te hoge adviesprijzen. Zo laten ze die kortingen groter lijken dan ze daadwerkelijk zijn. Onder andere Bol.com, Coolblue en Koopjedeal houden consumenten op deze manier voor het lapje. Dat meldt de Consumentenbond na eigen onderzoek. 

23 reacties

  • Kees Sie

    8 maanden geleden
    Velen stinken hierin.... Bent u bekend met het Internet.... ? Zoeken en op prijzen afgaan... Zie daar wat voor u het beste uitkomt, bellen met de winkel/verkoper...!! Pas daarna een koop aangaan. Zo voorkomt u tegenvallers... Succes...!
  • Neleman

    8 maanden geleden
    Belazerd worden waar je zelf bij staat. Het lijkt als of het je eigen schuld is als je het koopt. Althans de genoemde zaken maken je dat wijs. Eigen ervaring bij mediamarkt en coolblue. In de zaak zelve. Schaarste maar ook hebberigerheid maar plaats voor rieele prijzen. Ik maak nu een pas op de plaats en zoek verder. Met mij ook andere merkte ik die in verbijstering de zaak uit snelde.
  • Dolly J. de Groot

    1 jaar geleden
    Dolly J. de Groot Als winkels hun producten aanprijzen me zoveel procent korting dan verdienen ze nog heel veel van dat desbetreffende artikel. Als ik soms brutaal vraag wat de inkoopprijs ervan is met btw wil ik het product van hun wel aanschaffen.
  • M. Pietersen

    1 jaar geleden
    wat ik totaal niet begrijp, is dat er zovel mensen zijn die zo dom cq onnozel zijn om bij vooral Coolblue te kopen!! even zoeken, en je vindt het voor 99,99% elders al goedkoper. maar nee hoor, toch blijven mensen er maar domweg kopen. dus wie is hier de domme. geloof mij, als iedereen nou eens even extra alert zijn, dan zou Coolblue helemaal niet meer bestaan? en ook dat 1 leverancier op welk product dan ook, zoals wasmachines, telefoons, televisies net zoveel specialistische kennis heeft. OMG!
  • A. Bolk

    1 jaar geleden
    Altijd onderzoek naar prijzen. Op dit moment maakt http://bol.com het wel heel bont. Vorige week betaalde je voor een Ninja Foodi OP500EU 189 euro. Nu 244 euro. Kijk je op verschillende tijdstippen naar dezelfde producten dan veranderen de prijzen ook continue. Het staat allemaal zo ingesteld dat je niet meer van een prijs kan spreken. Het algoritme bepaalt de z.g. beste prijs op moment van bezoek aan de website. De kunst is om het algoritme te verslaan en te kopen wanneer de prijs de bodem bereikt.