Samantha Gooding.
Volledig scherm
Samantha Gooding. © Eigen foto

Samantha deelt rake boodschap over de zorg na cliëntbezoek buiten werktijd: 'Ouderen verdienen meer aandacht’

Jarenlang werkte ze in de HR, maar haar hart lag bij de zorg. Toen corona uitbrak, riep de plicht. Sindsdien heeft Samantha Gooding (34) haar eigen wijkteam. De hoge werkdruk zorgt er alleen soms voor dat ze weinig tijd heeft voor een praatje met haar cliënten, terwijl die dat juist zo fijn vinden. Op LinkedIn deelt ze hoe ze hen toch die extra aandacht geeft. En dat leidt tot veel reacties.

8 reacties

  • Leny van der Ham

    2 maanden geleden
    Wat een reactie Rob Bosma. Deze mevrouw bezoekt de oudere dame in haar vrije tijd staat er. Om te blijven hangen daar is geen tijd voor dat klopt. Toch heb ik een tijdje terug ook hulp nodig gehad,ze bleven net iets langer dan nodig,en nee ik ben niet piep en niet oud,en niet eenzaam. En ja,het is jammer dat er weinig tijd voor is een beetje menselijkheid. Een pluim voor deze mevrouw die er wel haar tijd aan geeft.
  • . Bries

    2 maanden geleden
    Maar hoe komen we erachter dat iemand eenzaam is? Ze blijven meestal binnen. Ik zou wel eens een keertje langs kunnen gaan.
  • Willem van der Velde

    2 maanden geleden
    Geweldig , hier word ik zo blij van. Heel goed bezig met jullie team. Zorgen, echt met je hart. Respect ,ga zo door!!!!! Jantine
  • Rob Bosma

    2 maanden geleden
    Het is niet de bedoeling dat er koffie wordt gedronken en praatjes worden gehouden. Het is de bedoeling dat de patient zoveel mogelijk verschillende medewerkers over de vloer krijgt die super efficient die kousen zsm aantrekken en doorgaan!!!! Die praatjesmakerij is niet meer van deze tijd. Mevrouw organiseert zelf maar haar praatjes. Daar hoeft de overheid toch niet voor te betalen. Kijk eerst eens naar Voorliggende Voorzieningen! Strak plannen en door, door, door. T geld is op beste mensen.
  • Nieuwboer

    2 maanden geleden
    Zo fijn dat het eens benoemd wordt dat tijd en aandacht juist een intensievere zorgvraag kunnen voorkomen, maar helaas is het wel zo dat doordat zoveel zorgmedewerkers in hun eigen tijd de gaten dichtlopen er vanuit de zorgverzekeraars en soms ook het hogere management wordt gedacht: "zie je wel, het gaat prima zo, dus er hoeven geen extra handen aan het bed, of werkdrukverlaging ingezet te worden. Misschien kan er zelfs een kleine bezuiniging plaatsvinden..". Jaren aan den lijve ondervonden..
  1. Ic-verpleegkundige Linda ziet coronapatiënten die spijt hebben: ‘Hij moest huilen en bood excuses aan’
    PREMIUM

    Ic-verpleeg­kun­di­ge Linda ziet coronapa­tiën­ten die spijt hebben: ‘Hij moest huilen en bood excuses aan’

    Eigenlijk wil ze helemaal niet weten of een coronapatiënt op de ic gevaccineerd is. Maar verpleegkundige Linda de Roos weet het wél. Hoe ga je daar mee om? En wat doe je als mensen wantrouwend de ic bellen met de vraag of er écht wel zoveel coronapatiënten liggen? De Roos merkt het elke dag: zij en haar collega’s werken nog even hard als tijdens eerdere besmettingsgolven, en toch is het anders. „Ik vind het absurd dat er zoveel achterdocht is.”