Volledig scherm
Het Huis van de Stad in Gouda. © Hollandse Hoogte / Berlinda van Dam

‘Klachten over gedrag ambtenaren Gouda’

Medewerkers van de gemeente Gouda moeten veel klantvriendelijker worden. Dat vindt de plaatselijke SP, die een onderzoek gaat doen naar de bejegening van ambtenaren richting inwoners die een beroep doen op de gemeentelijke dienstverlening. 

,,Regelmatig krijgen wij hier klachten over. Inwoners voelen zich niet goed geholpen. Dat kan, omdat iemand een verkeerde toon aanslaat, intimiderend overkomt, beledigt, arrogant is, formalistisch is, de stem verheft, niet of te laat reageert op verzoeken of iemand te lang laat wachten.’’

Enquête

De SP gaat vanaf woensdag een aantal dagdelen bij het Huis van de Stad bewoners enquêteren. Ook kan via de website van de partij worden gereageerd.

Elke ochtend up-to-date met het laatste nieuws uit Gouda en omstreken? Schrijf je hier in!

In samenwerking met indebuurt Gouda