Volledig scherm
© ANP

Klanten Contact Centrum Persgroep Hengelo gaat dicht

HENGELO - Het Klanten Contact Centrum van de Persgroep in Hengelo sluit per 15 juli aanstaande. Daardoor verliezen 20 mensen hun baan.

Het KCC handelde telefonisch alle zaken af op het gebied van service en klachten van abonnees. Het deed dat voor alle regionale kranten van de Persgroep, dus naast Tubantia bijvoorbeeld ook voor het Brabants Dagblad en de Provinciale Zeeuwse Courant. Maar het aantal telefonische contacten wordt elk jaar minder, doordat er steeds meer mogelijkheden zijn om zaken digitaal te regelen.

Nieuwe database

Bovendien wordt er binnenkort een nieuwe database in gebruik genomen, waar zowel de landelijke als de regionale abonnementen van de Persgroep een plek krijgen. Dit geavanceerde systeem zal volgens Gerda van der Poel van De Persgroep leiden tot nog minder telefonische contacten.

„En dan is het niet efficiënt om op vier verschillende locaties hetzelfde werk te blijven doen, hoe naar we dat ook vinden voor de trouwe medewerkers die dit werk jarenlang voor ons hebben gedaan. Vroeger had elke plaats zijn eigen kantoortje waar alles lokaal geregeld werd. Maar als we dat nu nog zouden willen, bleef er geen geld over om een krant te maken.”

Logische afvaller

Hengelo is van de vier de meest logische afvaller omdat het werk daar zich beperkt tot uitsluitend service en klachten. De andere drie zijn ook al ingericht om daarnaast ook zaken als sales, debiteurenbeheer en losse verkoop te regelen. Het sluiten van één van deze andere locaties zou betekenen dat heel veel werkzaamheden naar elders overgebracht moeten worden.

Van de 25 medewerkers van KCC Hengelo hebben er vijf weer een baan binnen de Persgroep gevonden. De overige 20 moeten op zoek naar ander werk.

In samenwerking met indebuurt Hengelo