Volledig scherm
Onder andere de klachten over de kwaliteit van de appartementen aan het Noordse Bosje, hier nog in aanbouw, was voor de SP reden om het meldpunt te starten © Google Streetview

Huurders vinden hun weg naar Hilversums meldpunt huurklachten

Het meldpunt huurklachten dat de Hilversumse SP-fractie eind juli opende heeft al een grote hoeveelheid klachten binnen gekregen. Dat laat SP-raadslid Pierre van Rooden weten aan de Gooi en Eembode

Het meldpunt werd gestart na klachten die Hilversummers indienden bij de SP. Ook berichtgeving in de lokale krant over de lage kwaliteit van de nieuwbouwprojecten waren reden om een meldpunt te beginnen. Verschillende leden van de oppositiepartij zijn de afgelopen weken gaan kijken bij woningen waarover klachten binnenkwamen. 

Uit die bezoekjes trekt Rooden twee conclusies: huurders voelen zich niet serieus genomen en er is vaak sprake van achterstallige onderhoud. Dat zegt hij tegen de Gooi en Eembode. ,,Te vaak zeggen corporaties tegen huurders dat ze spoken zien.” In de ogen van het raadslid zijn woningbouw corporaties niet in staat om hun eigen fouten te accepteren.

Hilversummers die een klacht indienen bij het meldpunt worden verwezen naar Huurteam Hilversum. Die club kan huurders op juridisch vlak bijstaan. 

Uiteindelijk wil de SP alle klachten geanonimiseerd gaan bundelen en deze aan wethouder Jan kastje van Wonen meegeven.