Volledig scherm
PREMIUM
Ondernemer Paul Konijnendijk (l), agrariër Mellany Klompe en wethouder Paul Boogaard willen de Hoeksche Waard op de kaart zetten. © Dennis Wisse

Hoeksche Waard zet zich in de markt: ‘We gooien de schroom van ons af’

Een (te) grote mond heeft de Hoeksche Waarder van nature niet. Maar een iets grotere zou niet misstaan. Sterker: positieve arrogantie kan wel eens keihard nodig zijn om te ‘overleven’.

Na een vlucht van New York naar luchthaven Schiphol lacht het open landschap van de Hoeksche Waard je toe. Grote reclameborden in de aankomsthal wijzen toeristen direct de weg naar de Hoeksche Waard. ,,Wij, als inwoners en ondernemers, weten al langere tijd dat de Hoeksche Waard bruist van de energie en ook echt iets unieks te bieden heeft. Maar dat moeten we meer uitdragen’’, zegt wethouder gebiedsmarketing Paul Boogaard. ,,En misschien begint dat inderdaad al wel op Schiphol.’’

In samenwerking met indebuurt Hoeksche Waard