‘Aldi moet wel uit schulp kruipen om Lidl bij te benen’
Koken & etenIn de strijd om de klant heeft Aldi in Nederland volgens retaildeskundigen behoorlijk wat kansen laten liggen. De uitgebreide reclamecampagne die vandaag begint, komt volgens hen dan ook geen dag te vroeg.
Delen per e-mail
De van oorsprong Duitse supermarktketen (sinds 1973 in Nederland, inmiddels 500 winkels) heeft de afgelopen periode gebruikt om zich voor te bereiden op de toekomst. In de supermarktwereld telt immers elke klant. Albert Heijn was begin dit jaar volgens de cijfers van onderzoeksbureau Nielsen met 34,9 procent de onbetwiste marktleider. Jumbo groeit intussen keihard door en heeft nu 21 procent van de markt in handen.
Opvallend is dat Aldi en Lidl voor het eerst sinds jaren licht terrein verloren: het marktaandeel van Lidl zakte van 10,9 naar 10,7 en dat van Aldi van 6,1 naar 5,9 procent. Aldi heeft in ons land inmiddels een marketingafdeling opgetuigd die onder meer vier commercials voor tv heeft ontwikkeld. Tot nu toe was de dozenschuiver nooit eerder te zien met reclamespotjes. Daarnaast is de gang naar sociale media gemaakt en is er een eigen klantenservice in het leven geroepen voor vragen en klachten.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Koken & eten
Aldi maakt sprong naar 21ste eeuw: tv-commercials, social media én klantenservice
Aldi beleeft een dag van primeurs. De supermarktketen, die zijn marktaandeel afgelopen jaar licht zag terugzakken van 6,1 procent naar 5,9 procent, is vanaf nu op tv te zien met commercials. De supermarktketen begint verder met social media en gaat vragen en klachten behandelen met een eigen klantenservice. ‘Het is een feit dat we een gesloten bedrijf waren.’ -
Dragons' Den
Investeren in stilgevallen festivalbranche? De Dragons durven het aan met deze start-up
De barman in je broekzak. Zo omschreef Dragons’ Den-deelnemer Daniel van Drunen zijn dienst die luistert naar de naam Airchip. In de laatste aflevering van het seizoen was te zien hoe hij en zijn compagnon Jan ten Kate op zoek gingen naar een investering van 200.000 euro. Ze overtuigden Won Yip en Nikkie Plessen om beiden 150.000 euro te investeren. -
PREMIUM
Chinese loempia’s met zoete mosterdsaus
Meneer Hamersma weet alles over wijn, mevrouw Hamersma doet niets liever dan koken. Deze week: Chinese loempia’s. Met een kraak-sappige rosé. -
PREMIUM
Kinderen aan de moestuin: 'Kweek in eierdoos of maak van druivendoosje een kweekkastje'
Als je eenmaal bezig bent met gezond eten voor kinderen, is het een kleine stap naar je eigen groenten kweken. Marije Woertman uit Deventer wil kinderen aanzetten hun eigen groente en fruit te verbouwen. ‘Wat is er nou lekkerder dan je zelf geteelde worteltjes of komkommers eten?’ Om de drempel voor onder andere ouders nog lager te maken, opent ze nu een ‘Voorbeeld Kindermoestuin’. -
Chef-koks maken bekende snacks na in nieuwe RTL-wedstrijd
Vanaf 27 april is het nieuwe programma Snackmasters op RTL 4 te zien. In de show, gepresenteerd door Martijn Krabbé en Miljuschka Witzenhausen, nemen acht chef-koks het tegen elkaar op om bekende snacks zoals Sultana’s en Hamka’s zo identiek mogelijk na te maken.
-
Dit zijn de beste smartwatches van dit moment
Smartwatches worden steeds slimmer en gevarieerder, maar welke kun je het beste kopen? We zetten samen met de redactie van Tweakers de beste opties van verschillende merken op een rij. -
Winactie
Ben je een echte fan van broodbakken? Maak deze quiz en win
Heb je ook stapels brood gebakken de afgelopen maanden? Dan heb je ongetwijfeld veel geleerd. Test je kennis met deze quiz. -
PREMIUM
Duizenden maaltijden voor minderbedeelden tijdens ramadan: ‘We beginnen met buren die behoeftig zijn’
Het is vandaag de eerste dag van de ramadan, de heilige maand voor moslims. Een maand van vasten, maar óók van geven. Moskeeën, verenigingen en restaurants in de regio delen samen vele duizenden maaltijden uit aan minderbedeelden: ‘We beginnen met de buren die behoeftig zijn’