Annemarie van Gaal en Herman den Blijker gaan ondernemers helpen die leden onder coronacrisis
Zakenvrouw Annemarie van Gaal en top-kok Herman den Blijker gaan ondernemers helpen die maandenlang tegen hun lege tafeltjes en krukken hebben aangekeken. In een nieuw tv-programma Crisis in de tent bieden zij hulp aan de horeca.
Delen per e-mail
Chefkok Herman den Blijker en zakenvrouw Annemarie van Gaal gaan horecaondernemers die door de coronacrisis op omvallen staan een helpende hand bieden. Ze doen dat in het nieuwe SBS6-programma Crisis in de tent, dat vanaf dinsdag 25 augustus wekelijks te zien is.
Herman en Annemarie gaan in elke aflevering langs bij een horecazaak waar ze kennis maken met de noodlijdende eigenaar. Ze krijgen inkijk in de financiën van de zaak om vervolgens met een plan te komen om de tent er weer bovenop te helpen.
De keuken is dan natuurlijk Hermans terrein en Annemarie houdt zich bezig met geldzaken zoals verzekeringen, schulden en personeelskosten. Het duo gaat pas weer weg als de ondernemers weer vertrouwen hebben in de toekomst en weer financieel gezond verder kunnen gaan. SBS6 vraagt restaurants zich aan te melden.
Het is niet de eerste keer dat het duo mensen in nood helpt. Den Blijker maakte tientallen tv-programma's waarin hij koks op culinair hielp zoals Herrie in de keuken. Van Gaal deed hetzelfde op financieel gebied met onder meer Een dubbeltje op zijn kant.
Den Blijker figureerde een keer in TV-Kantine als Michelinster:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Bijbaan kwijt, studievertraging en kosten: 'Elke maand lastig om mijn studie te betalen'
Van zorgeloos studeren is tijdens de coronacrisis geen sprake. Studenten maken meer studiekosten door opgelopen studievertraging, velen zijn hun bijbaan kwijtgeraakt, ze lenen meer en maken zich daardoor ook zorgen over hun financiële toekomst. -
Janny van der Heijden onderzoekt de smaak van Nederland: wie eet nog de Hollandse pot?
Zes weken trekt Janny van der Heijden door het land om te achterhalen hoe Nederland eet. Vandaag eet ze de Hollandse pot en daar is zij dol op. Vooral vanwege één ingrediënt dat daarbij hoort: de aardappel. -
Koken & eten
Barista bedient klant zonder masker niet: zij nagelt hem aan schandpaal en hij krijgt ‘fooi’ van 87.000 euro
Geen mondmasker dragen en daarom als klant in de Starbucks geweigerd worden? Schande, vond Amber Lynn Gilles uit het Amerikaanse San Diego. De jonge vrouw nagelde de barista publiekelijk aan de schandpaal. Die actie pakte voor de barista uiteindelijk bijzonder goed uit. -
Koken & eten
Verbijstering over dure flesvoeding van A-merken: ‘Moet je nagaan hoe ze ons belazeren’
Een tv-uitzending van de Keuringsdienst van Waarde opende gisteren de ogen van veel kijkers. De makers lieten zien dat grote producenten van flesvoeding meer vragen voor dezelfde babymelk als die van een huismerk. -
19
Driekwart van commando's in spe haalt de opleiding niet, waarom is dat?
Misschien is de opleiding van de Korps Commandotroepen wel de zwaarste die er is. Ongeveer 80 procent van de kandidaten haalt de eindstreep niet eens. Universitair hoofddocent Ruud den Hartigh werkt nu samen met zijn team aan een oplossing. Door de commando’s in spe te volgen en de data te analyseren, hopen ze erachter te komen wat de grote uitval veroorzaakt.
-
Koken & eten
Het regenboogdieet: hoe meer kleur op je bord, hoe beter?
We geloven het niet zomaar: de zin en onzin van ons eten en drinken. Deze week: het regenboogdieet. -
1
Dit café vraagt extreem bedrag voor een kop koffie: ‘Krijg ik er een ticket naar Rome bij?’
Een café in het Australische Melbourne heeft een bijzonder kopje koffie op de menukaart staan. Vooral de prijs springt in het oog: 198 Australische dollars, omgerekend zo'n 123 euro. Toch zijn er klanten die het kostbare goedje graag willen proberen. -
Koken & Eten
Irritatie over reclame vitaminepreparaat: nieuwe producent ‘achtervolgt’ klanten in spe overal
De vitaminecapsules van Vitaepro zijn inmiddels een jaar op de markt, maar in mei is de Zweedse producent met een agressieve reclamecampagne begonnen. Het bedrijf weet zich nu al verzekerd van een groep geïrriteerde consumenten, want wie maar een flintertje belangstelling toont, krijgt meteen cookies geplaatst. Daardoor duiken advertenties op de websites die ze bezoeken telkens op.