Volledig scherm
PREMIUM
Zondag verbeterde Krumins tijdens de Marikenloop het parcoursrecord. © Paul Rapp

Dit eetpatroon bracht atlete Susan Krumins naar de wereldtop

Koken & etenIn het leven van topatlete Susan Krumins-Kuijken, die zondag de Marikenloop in Nijmegen won, speelt voeding een belangrijke rol. Hoe ziet het voedingsschema van een topatlete er eigenlijk uit? ‘Als ik iets heel bijzonder win, dan eet ik pizza.’

Voor de wedstrijd van zondag at de atlete wat ze altijd ’s ochtends eet: drie rijstwafels met pindakaas. En voor de wedstrijd nam ze nog een energiereep. Dat ze de winst pakte is niet zo verrassend: onlangs plaatste de topatlete zich voor de Olympische Spelen van 2020 in Tokio en eind september, begin oktober doet ze mee aan de WK atletiek. 

Voeding speelt een ontzettend belangrijke rol in het leven van de Nijmeegse topsporter. Ze ontbijt twee keer, luncht twee keer, eet een avondmaaltijd en neemt daarna nog een ‘snack’: boterham met banaan en pompoenpitten, havermout met eiwitpoeder of een broodje avocado met kip. 

  1. Nieuw: voortaan al het nieuws over koken en eten gratis in je mailbox

    Nieuw: voortaan al het nieuws over koken en eten gratis in je mailbox

    Wil je alles weten over voedsel: de trends, de prijzen en hoe het met de veiligheid van je eten is gesteld? Of wil je gewoon dagelijks antwoord op de vraag wat je nu weer moet eten? Meld je dan aan voor de gratis nieuwsbrief. Dan krijg je nieuws, tests, achtergronden, tips en trucs en nog veel meer van onze redactie Koken&Eten in je mailbox. Abonneer je vandaag nog op de nieuwsbrief van AD Koken&Eten. Klik hier om je aan te melden.