Volledig scherm

Dit zijn de beste snacks voor de late trek

Koken & EtenWe hebben het allemaal wel eens gedaan: in een opwelling van trek de koelkast opentrekken, vooral laat op de avond. Maar wat is het beste om te eten voor het slapen? Wij zetten het voor je op een rijtje.

Avocado

Volledig scherm

Daar hebben we 'm weer. De avocado is een van de geliefdste vruchten op het moment. Gelukkig is het ook een goede vrucht om voor het slapen te eten. Avocado bevat namelijk weinig verzadigde vetten en veel onverzadigde vetten. Dit zorgt voor betere cholesterolwaardes. Doe de avocado op een cracker en maak het af met een gekookt eitje of peper en zout. 

Hummus

Volledig scherm

Deze puree van kikkererwten, die oorspronkelijk uit het Midden-Oosten komt, is een goed gerecht om te eten voor het slapengaan. De vetten in hummus zijn namelijk van plantaardige onverzadigde vetten. Combineer de hummus met groenten en dip erop los!

Edamame 

Volledig scherm

De edamame, ook wel sojaboon genoemd, is een bron aan eiwitten. Voor de mensen die veel sporten en spieren willen opbouwen is het belangrijk om veel eiwitten te eten. Tijdens het slapen worden de eiwitten namelijk gebruikt voor spieropbouw. Combineer de sojabonen met huttenkäse en je hebt de perfecte late snack.

Appeltaart

Volledig scherm

We horen je al denken: appeltaart? Jazeker, maar dan een variant zonder suiker. Je wilt natuurlijk niet de hele nacht wakker liggen door de vele suikers. Snijd een appel in stukjes en doe er wat rozijnen over. Zet dit even in de oven zodat het smeuïg wordt. Roer dit mengsel door een beetje Griekse yoghurt en het lijkt net of je een stukje appeltaart eet. 

Klik hier voor video’s met handige keukentips, snelle hacks en makkelijke recepten.

poll

Wat heeft jouw voorkeur?

  • Italiaans diner in restaurantje (67%)
  • All-inclusive buffet met ruime keuze (22%)
  • Om het even (10%)
15309 stemmen