Volledig scherm

Gezond smullen van deze groenterolletjes

Snel, gezond, makkelijk en nog hip ook. Met deze Aziatische groentenrolletjes heb je het goed voor elkaar.

Tips voor ingrediënten:
rauwe biet
rauwe wortel
taugé
avocado
doperwten
gebakken paddenstoelen
komkommer
paprika
alle soorten verse kruiden

Saus 1
beetje mayo, yoghurt, kwark of allemaal
wasabipasta

Saus 2
olijfolie
sesamolie
sojasaus

Om in te rollen
zeewiervellen, rijstvellen of ijsbergsla

Bereidingtijd: 20 minuten

Snijd alle ingrediënten die jij graag in je rolletjes wil verwerken in reepjes, bijvoorbeeld met de keukenmachine.
Maak de groeten daarna aan met een beetje olijfolie, mosterd, kerriepoeder, zout en peper. Zo maak je een minislaatje dat smaakvol en lekker plakkerig is en dus de boel bij elkaar houdt.
Maak nu saus 1 van wasabipasta, mayo en/ of yoghurt en kwark. Doe dit een beetje op gevoel en naar smaak: wil je pittig of juist niet?
Maak ook alvast saus 2 van ongeveer 4 el olijfolie, 3 druppels sesamolie en 2 el soyasaus. Pas ook deze verhoudingen aan op jouw eigen smaak.
Dan nu het rollen. Wanneer je rijstvellen gebruikt, haal je elk vel voor het rollen even door heet water. Leg een vel of blad voor je neer. Smeer licht in met saus 1 en drapeer dan de reepjes groente en gelijkmatig overheen. Sla de zijkanten van het vel of blad een beetje naar binnen en rol dan vanaf onder naar boven op.

Tip: Eenmaal opgerold is het ’t lekkerst ze zo snel mogelijk op te eten met saus 2 als dipsaus, maar de rolletjes zijn ook ideaal om mee op stap te nemen in je broodtrommel of picknickmand. Vervoer de saus dan wel in een apart flesje.

Je kunt de vulling ook uitbreiden met gebakken blokjes tofu, reepjes omelet, of met garnalen, rosbief of gerookte kip

Powered by 24Kitchen

Voor meer recepten: www.24kitchen.nl

poll

Wat heeft jouw voorkeur?

  • Italiaans diner in restaurantje (67%)
  • All-inclusive buffet met ruime keuze (22%)
  • Om het even (10%)
15309 stemmen