Volledig scherm

Hangry? Zo kom je er vanaf

koken & etenHet is onmogelijk dat je nog nooit in aanraking bent gekomen met hangry personen. Ofwel jijzelf was het slachtoffer ofwel iemand in je omgeving werd chagrijnig door de honger, wat jou misschien nog wel een groter slachtoffer maakt. Dit is wat je kunt doen tegen een hongeraanval.

De opwelling van honger gaat vaak gepaard met een accuut slecht humeur. Als dit gevoel je overvalt wil je vaak niets liever dan naar het eerste voedsel binnen handbereik grijpen. Toch kun je sommige dingen beter laten staan. Het is belangrijk dat je iets eet waardoor je trekt verdwijnt, maar je bloedsuikerspiegel gestaag stijgt. Onderstaande recepten helpen je een handje bij het op de juiste manier stillen van trek.

1. Edamame bonen

Volledig scherm

Deze bonen zitten vol met eiwitten, zijn geen caloriebommen en ook nog eens makkelijk mee te nemen.

2. Soep

Volledig scherm

Bouillon of groentesoep is ook een goede om je kwaadaardige hongergevoelens te stillen. Gooi er extra veel groente bij en er staat een maaltijd voor je neus.

3. Een omelet met hüttenkäse

Volledig scherm

Zowel hüttenkäse als ei zit vol met eiwitten. Ook hier kun je losgaan met het toevoegen van extra groenten. Heb je geen tijd om een omelet te maken? Leg de hüttenkäse dan op een cracker met plakjes tomaat en maak het af met wat peper.  

4. Noten

Volledig scherm

In noten zitten veel vezels, eiwitten, vet en antioxidanten. Ook barsten ze van de vitaminen en mineralen. Hierdoor ben je lang verzadigd en zal het hongergevoel niet snel opnieuw toeslaan.

5. Bruin brood met avocado

Volledig scherm

Bruin brood en avocado zijn een goede match. Niet alleen omdat ze samen erg goed smaken, maar ook om de honger te stillen. Bruin brood helpt je aan vezels en avocado bestaat uit gezonde vetten. Avocado’s helpen trouwens niet alleen goed tegen de honger, maar bevatten ook nog eens vetten die goed zijn voor je hart.

Klik hier voor video’s met handige keukentips, snelle hacks en makkelijke recepten.