PREMIUM
Hoe discounter Lidl zich onderscheidt: ‘Twee soorten pindakaas, al het onnodige laten we weg’
Ooit stond Lidl bekend als simpele dozenschuiver, maar inmiddels maakt de discounter de meeste aanspraak op titel van duurzaamste en gezondste supermarkt van Nederland. Hoe krijgen ze dat voor elkaar?
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
interview
Paniek om een dringend mailtje van de baas: waarom ons brein soms worstelt met werk
Kenniswerk is zwaar voor onze mentale gezondheid, ziet Christianne Vink, psycholoog en auteur van Het grote hoe ik werk boek. Ze ontmoet in haar praktijk werkenden die worstelen met vermoeidheid en stress, en zich tegelijkertijd moeilijk kunnen concentreren. Wat kun je daaraan doen? -
PREMIUMinterview
Topman Ahold Delhaize: ‘Willen niet tegen klanten zeggen: we verkopen geen vlees meer’
Ahold Delhaize is het zesde grootste supermarktbedrijf van de wereld, met winkels verspreid over tien landen. We gaan op pad met Frans Muller, topman van de supermarktgigant. Als je in zijn hart kijkt, zou hij het liefst hebben dat zijn klanten minder vlees kochten. ,,400.000 mensen in Nederland hebben niet elke dag te eten. Dat is waanzin.’’ -
Met video
M&M’s stopt met bekende figuurtjes uit tv-reclames na rel in VS
Snoepmerk M&M’s zegt te stoppen met de geanimeerde chocoladefiguurtjes uit zijn reclames vanwege ophef die er in de Verenigde Staten is ontstaan over de karakters. Met name de rechtse nieuws- en opiniezender Fox News noemde het merk ‘woke’. -
Ceo van Schotse bierbrouwer betaalt ontevreden winnaars reclamestunt 470.000 pond uit eigen zak
James Watt, ceo van de Schotse bierbrouwerij BrewDog, heeft 470.000 pond uit eigen zak betaald aan de ontevreden winnaars van een ‘massief gouden bierblikje’ uit een reclamecampagne. Nadat de Engelsen massaal het bewuste bier hadden gekocht, bleken de blikjes niet van massief goud. -
PREMIUMTopvrouw
Waarom de Action goedkoper is dan concurrenten: ‘We doen aan gigantische inkoopvolumes’
Het succes van koopjesketen Action houdt aan met deze week opnieuw daverende kwartaalcijfers. Naast groei is duurzaamheid prioriteit, zegt topvrouw Hajir Hajji. ,,Duurzaam hoeft niet altijd duur te zijn.’’
-
PREMIUM26
Meer uren per dag werken in minder dagen, kan het?
Meer tijd voor ons sociale leven, minder files en minder drukte bij de kinderopvang. Om de problemen op de arbeidsmarkt aan te pakken, komt internist en hoogleraar Marcel Levi met een opmerkelijk voorstel: ga hetzelfde aantal uren werken in minder dagen. -
-
-
Koken & Eten
Januari is normaal een rustige maand in de horeca, maar in veel zaken is het juist extra feest
Januari is traditioneel een rustige maand in de horeca. Foodtrendwatcher Gijsbregt Brouwer houdt in de gaten wat er gebeurt in de cafés, hotels en restaurants - voor mensen die zich aan goede voornemens willen houden of juist heerlijk willen genieten. -
Koken & Eten
Hygiëne in de keuken: maak ook je kruidenpotjes af en toe goed schoon
Veel gevallen van voedselvergiftiging ontstaan thuis, aldus het RIVM. De meeste bacteriën in de keuken denk je waarschijnlijk te vinden in de keukenhanddoek, vuilnisbak of snijplank, maar uit een nieuwe studie blijkt dat kruidenpotjes nog grotere bacteriemagneten zijn.