Volledig scherm
© David Legreve/HLN.be

Iemand een patatje met... chocolade?

Sommige combinaties zie je niet direct voor je. Zo moeten wij even wennen aan het idee van een patatje met chocoladesaus. Het is een gewaagde zet van Giovanni Van Thielen (30) en Joke Verboom (36), bedrijfsleiders van Frituur Den Heiberg.

Aanstaande vrijdag t/m zondag gaat het frietfestijn los. Drie dagen lang kun je smullen van de zoute friet in combinatie met de zoete melkchocolade, die als snack wordt geserveerd. Als het experiment aanslaat, krijgt de snack een vaste plek op het menu.

Voor €3,50 krijg je een minifrietje bij de zaak. Een grote portie wordt al snel te machtig volgens Giovanni en Joke. Bij dit minifrietje kun je wel rekenen op een flinke hoeveelheid saus. 

Ze zijn niet de eerste die deze uitdaging aangaan. Eerder verkocht Frietboutique ook friet met chocoladesaus en in Japan stonden frietjes met witte en zwarte chocoladesaus zelfs op het menu van McDonald’s.

  1. Bijna niemand kent ze, maar deze tweelingzussen verkopen miljoenen flessen frisdrank

    Bijna niemand kent ze, maar deze tweeling­zus­sen verkopen miljoenen flessen frisdrank

    De Nederlandse tweelingzussen Raissa en Joyce de Haas (28) maken vanuit Londen furore met hun luxe en suikervrije frisdrankjes. De twee - geboren in Helmond, getogen in Antwerpen - richtten vijf jaar geleden Double Dutch Drinks op en verkochten al meer dan 10 miljoen flessen. Het Amerikaanse zakenblad Forbes heeft de jonge ondernemers in de prestigieuze 30 under 30 Europe-lijst gezet. ,,Wij waren nooit zo van het bier.’’