Volledig scherm
De Jane Walker-editie van het populaire whiskymerk Johnnie Walker. © AP

'Jane Walker' moet vrouwen aan de whisky krijgen

In een poging meer vrouwen aan de whisky te krijgen vervangt het populaire merk Johnnie Walker binnenkort tijdelijk zijn iconische logo. De stappende man wordt vervangen door Jane Walker, zijn vrouwelijke tegenhanger. 

,,Vrouwen zijn volgens ons best geïntimideerd door een whiskyvariant als scotch'', zei vice-topvrouw Stephanie Jacoby in een interview met zakennieuwssite Bloomberg. ,,Het is een opwindende kans om vrouwen bekender te maken met ons merk.''

Daarnaast wil Jacoby met de stap gendergelijkheid en de prestaties van vrouwen in de schijnwerpers zetten. Ze zegt dat bijvoorbeeld vanaf april het bestuur van Johnnie Walker voor 50 procent uit vrouwen zal bestaan. ,,We zouden graag zien dat Jane en Johnnie voortaan gezamenlijk de toekomst inlopen'', aldus Jacoby. Jane komt voorlopig op slechts 250.000 flessen te staan, die vanaf volgende maand in de Verenigde Staten te koop zijn.

Volgens Diageo, de producent achter Johnnie Walker, is het de eerste keer in de bijna 200-jarige geschiedenis van het merk dat het beroemde logo op deze manier wordt aangepast. Het whiskymerk probeert al langer de doelgroep te verbreden. Zo richtte Johnnie Walker zich vorig jaar vooral op de grote groep latino's in de Verenigde Staten. 

Volledig scherm
Black Label-whisky van Johnnie Walker. © Wikipedia
  1. Nieuw: voortaan al het nieuws over koken en eten gratis in je mailbox

    Nieuw: voortaan al het nieuws over koken en eten gratis in je mailbox

    Wil je alles weten over voedsel: de trends, de prijzen en hoe het met de veiligheid van je eten is gesteld? Of wil je gewoon dagelijks antwoord op de vraag wat je nu weer moet eten? Meld je dan aan voor de gratis nieuwsbrief. Dan krijg je nieuws, tests, achtergronden, tips en trucs en nog veel meer van onze redactie Koken&Eten in je mailbox. Abonneer je vandaag nog op de nieuwsbrief van AD Koken&Eten. Klik hier om je aan te melden.