Volledig scherm
© Melissa V.P./Albert Heijn

Melissa vindt dikke slak in zak voorgewassen sla van AH: 'Ik ben geshockeerd!'

Melissa V.P. (24) uit het Belgische Hoogstraten schrok zich een hoedje toen ze een zak voorgewassen veldsla van Albert Heijn opendeed: er wriemelde een dikke slak tussen de sla. Toch staat op de verpakking dat de sla drie keer met ijswater is gewassen. ,,Ik ben gewoonweg geshockeerd", vertelt Melissa aan de redactie van het Belgische Het Laatste Nieuws.

Melissa ging na het werk nog inkopen doen in de Albert Heijn. Ze kocht er een zak veldsla om te eten bij een braadkip. ,,Bij het opwarmen van de kip en het toevoegen van tomaatjes en een dressing heb ik niets gemerkt", zegt ze. ,,Mijn vriend en ik zaten aan tafel toen we plots een slak tussen de sla zagen bewegen. Ze viel eerst niet op door de donkere kleur van de rode bladsla, maar plots kwam ze uit haar huisje gekropen."

Volledig scherm
Melissa ontdekte de slak pas toen ze al op haar bord lag. © Melissa V.P.

Melissa ging ervan uit dat de sla niet meer gewassen moet worden, aangezien er op de verpakking staat dat de sla al drie keer met ijswater is gewassen. Melissa contacteerde ook al AH, maar kreeg voorlopig nog geen antwoord. ,,Ik hoop dat jullie hier strenger toezicht op zullen houden dat dit niet meer voorvalt", zo schreef ze in een brief aan de supermarkt.

Melissa heeft voorlopig genoeg van voorgewassen sla: ,,Ik koop geen kant-en-klaarpakje sla om daarna een levende slak op mijn bord te vinden", klinkt het.

Quote

Ik koop geen kant-en-klaarpakje sla om daarna een levende slak op mijn bord te vinden

Melissa

300 keer per jaar

Slakken zijn niet alleen gewoon onhygiënisch, ze kunnen ook parasieten met zich meedragen. Daarom zijn ze mogelijk gevaarlijk als ze op je bord belanden. ,,En wie weet hoelang die slak al niet in dat zakje zat?" besluit Melissa.

,,Bij AH krijgen we ongeveer 300 keer per jaar een bericht over insecten in het eten. Als je bedenkt dat onze groenteleverancier per jaar zo’n 234 miljoen porties groente verwerkt, valt het gelukkig nog mee", aldus Anoesjka Aspeslagh, woordvoerder van AH Nederland, in een reactie op het incident. ,,Natuurlijk is het wél vervelend als er een slak in je sla zit. Dat proberen we ook steeds te voorkomen. Daarom is het ook zo belangrijk dat wanneer je een beestje aantreft, je meteen contact opneemt met onze klantenservice."

Wanneer je een beest in je eten treft, kun je het beste een bericht sturen waarin de 'tenminste houdbaar tot'-datum en de Trace-code worden vermeld, het liefst met een foto. Je kunt ook het product omruilen voor een nieuwe of op vertoon van de kassabon je aankoopbedrag terugkrijgen.

Volledig scherm
'3x in ijswater gewassen voor de beste kwaliteit', zo staat te lezen op de zak sla. © Melissa V.P.

Klik hier voor video’s met handige keukentips, snelle trucs en makkelijke recepten.

poll

Wat heeft jouw voorkeur?

Wat heeft jouw voorkeur?

  • Italiaans diner in restaurantje (67%)
  • All-inclusive buffet met ruime keuze (22%)
  • Om het even (10%)
14971 stemmen