M&M’s stopt met bekende figuurtjes uit tv-reclames na rel in VS
Met videoSnoepmerk M&M’s zegt te stoppen met de geanimeerde chocoladefiguurtjes uit zijn reclames vanwege ophef die er in de Verenigde Staten is ontstaan over de karakters. Met name de rechtse nieuws- en opiniezender Fox News noemde het merk ‘woke’.
Onder meer het feit dat het merk de pumps van de groene, vrouwelijke M&M inruilde voor sneakers zou een aanval zijn op klassieke genderrollen, aldus rechts Amerika. M&M’s gaat nu reclames maken met komiek Maya Rudolph. De figuurtjes gaan voor onbepaalde tijd in de ijskast, aldus het merk.
Vraagtekens
Er worden vraagtekens geplaatst bij het moment van de aankondiging. De ophef waar het merk als aanleiding naar verwijst, was vooral online al weer grotendeels uitgedoofd. Bovendien maakte het snoepmerk al in december bekend dat Rudolph in de reclame van M&M’s zou spelen rond de Super Bowl, de finale van het American football-seizoen en een van de best bekeken tv-avonden van het jaar.
De stap van M&M’s zou daarom ook een publiciteitsstunt kunnen zijn. M&M’s maakt al jaren reclames met de pratende chocolaatjes ‘Red’ en ‘Yellow’. De laatste jaren kregen zij steeds vaker gezelschap van de andere kleuren.
Bekijk onze beste video’s op het gebied van koken en eten in onderstaande playlist:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUMKoken & Eten
Louise Fresco zag broodtrommeltje verdwijnen: 'Millennials nemen een wrap en een latte’
Is vlees slecht? Is havermelk elitair? Is de natuur beter dan de boerderij? Denken over voeding is best lastig. Landbouw- en voedseldeskundige Louise Fresco (70) schreef er een boek over. ‘In West-Europa is het belang van religie sterk afgenomen, maar nu zijn het bloggers en diëtisten die vertellen wat je niet mag.’ -
Koken & Eten
Januari is normaal een rustige maand in de horeca, maar in veel zaken is het juist extra feest
Januari is traditioneel een rustige maand in de horeca. Foodtrendwatcher Gijsbregt Brouwer houdt in de gaten wat er gebeurt in de cafés, hotels en restaurants - voor mensen die zich aan goede voornemens willen houden of juist heerlijk willen genieten. -
vraag 't vtwonen
Niet te warm, maar ook niet te koud: hoe kies je je ideale dekbed?
De ene nacht lig je in je flanellen pyjama onder drie dekens, de week erna drijf je je bed uit van de warmte. Hoe zorg je dat je er comfortabel bij ligt als de temperaturen buiten schommelen? Een goed dekbed kan helpen. Dit zijn de meest voorkomende dekbedden, dekbedvullingen en hun belangrijkste eigenschappen. -
PREMIUM13
Kaas slecht voor je? Het is juist wél gezond, blijkt uit nieuw onderzoek (zelfs volvette kaas)
Kaas, wie is er niet groot mee geworden? Maar kaas heeft inmiddels ook een bedenkelijk imago gekregen: te vet en te zout. Uit recente onderzoeken blijkt echter dat het juist gezond is. Dat is natuurlijk ‘kaassie’ voor kaashandelaren in het Groene Hart. De kaasvlag kan uit. -
Energierekening
Mariëlle woont in een oude boerderij: ‘Als het buiten vriest, kan het in huis 12 graden worden’
Hoeveel geld besteed jij aan energie in huis? Hoe probeer je de kosten omlaag te brengen? Deze vragen stellen we elke week aan een Nederlander. Vandaag: Mariëlle van der Leest - Kieboom (68) uit Reek, Noord-Brabant.
-
Belasting terugkrijgen met de middelingsregeling: zo werkt het
In plaats van belasting betálen, belasting terugkrijgen. Dat kan (soms) door gebruik te maken van de middelingsregeling. Daarbij bereken je het gemiddelde inkomen van de afgelopen drie jaar en betaal je vervolgens over het gemiddelde belasting. Hoe werkt dat en wat levert het op? -
-
-
Weer ruim 2,8 miljoen kijkers voor Heel Holland Bakt
Heel Holland Bakt blijft ook dit seizoen een groot succes. Naar de zesde aflevering keken op NPO 1 net als vorige week ruim 2,8 miljoen mensen, meldt Stichting KijkOnderzoek. De Omroep MAX-show was daarmee ruimschoots het best bekeken programma op primetime. -
Koken & Eten
Oproep om frikpics te maken: ‘Het is een beetje ordinair, maar frikandel is dé Nederlandse streetfood’
Een oproep van de frituurbranche: of we massaal foto's van onze vleesstaven willen delen. Frikandellen, voor alle duidelijkheid. Frikpics.