Volledig scherm
Het aantal aankopen online stijgt. © Shutterstock

Nederlanders kopen meer online, vooral eten is populair

Nederlandse consumenten kopen meer en meer producten en diensten via internet. In het eerste halfjaar van 2019 gaven we 12,5 miljard euro online uit. Dat is 9 procent meer dan in dezelfde maanden van 2018. Vooral de aankopen van maaltijden en andere etenswaren namen toe.

Marktonderzoeksbureau GfK zocht dat uit voor Thuiswinkel.org. In totaal kochten we 124,9 miljoen keer iets online. Dat is 6 procent meer dan een jaar geleden. De Thuiswinkel Markt Monitor verschijnt vier keer per jaar. 

Volgens Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, stuwt eten de Nederlandse e-commercemarkt. Eten is inmiddels een van de grootste productcategorieën en de groeicijfers blijven voorlopig imposant, zegt de directeur.

Online aankopen binnen etenswaren zijn dit kwartaal gestegen met 39 procent, blijkt uit de resultaten. Jongen: ,,De komende periode, met de feestdagen in aantocht, zal dat niet veel anders worden.”

Zelf lekker koken?  Deze paella van Job en Perry is volgens hen zelf onwijs lekker:

  1. Nieuw: voortaan al het nieuws over koken en eten gratis in je mailbox

    Nieuw: voortaan al het nieuws over koken en eten gratis in je mailbox

    Wil je alles weten over voedsel: de trends, de prijzen en hoe het met de veiligheid van je eten is gesteld? Of wil je gewoon dagelijks antwoord op de vraag wat je nu weer moet eten? Meld je dan aan voor de gratis nieuwsbrief. Dan krijg je nieuws, tests, achtergronden, tips en trucs en nog veel meer van onze redactie Koken&Eten in je mailbox. Abonneer je vandaag nog op de nieuwsbrief van AD Koken&Eten. Klik hier om je aan te melden.