Volledig scherm
Kim Feenstra. © ANP

KWF niet te spreken over te bruine Kim Feenstra

KWF Kankerbestrijding is niet te spreken over een campagne van modemerk Supertrash waarin model Kim Feenstra voor de gelegenheid extra bruin lijkt te zijn gemaakt.

Volledig scherm
Kim Feenstra in de bewuste campagne.

KWF Kankerbestrijding vindt de campagne van Supertrash 'onhandig'. Zeker omdat de boodschap van het Nederlandse modehuis veel jonge meiden bereikt, laat Stan ter Meer, Hoofd Communicatie bij de organisatie, weten aan Shownieuws.

Veel modehuizen zorgen ervoor dat hun modellen zeer gebruind in commercials en op de catwalk verschijnen. Met een extra spraytan heb je deze look zo voor elkaar. Maar de modehuizen ontvangen hierop wel veel kritiek. Onlangs werd de Zweedse modeketen H&M nog op de vingers getikt, omdat ze adverteren met een te gebruind model dat een roze bikini aanprijst.

KWF zegt geen actie te ondernemen tegen Supertrash, omdat dit ook weer publiciteit oplevert voor het merk. Zowel Supertrash als het management van Kim Feenstra hebben laten weten dat het nooit de bedoeling is geweest om 'iemand tegen het zere been te schoppen'.