Volledig scherm

Energiedirect nieuwe hoofdsponsor PSV

Energiedirect is de nieuwe hoofdsponsor van PSV. Dat maakte de club donderdagmiddag bekend. Na 34 jaar verdwijnt Philips van het shirt bij de Eindhovense topclub. Het contract is getekend voor drie seizoenen.

De samenwerking start op 1 juli 2016 en per jaar levert het PSV 6 miljoen euro op. Dat bedrag kan door bonussen oplopen tot 7 miljoen euro. Ook Jong PSV zal gaan spelen met Energiedirect op het shirt.

Marc van Zon, commercieel directeur van Energiedirect, is blij met de samenwerking tussen zijn bedrijf en PSV. ,,Ik denk dat we heel goed bij elkaar passen en vanaf het begin was er een klik.'' Ook Toon Gerbrandts, algemeen directeur van PSV, is verheugd met de samenwerking. ,,We zijn ontzettend blij en zijn onder de indruk van de manier van werken van Directenergie.''

,,We weten dat het tijd kost om naamsbekendheid op te bouwen'', liet Van Zon weten waarom de overeenkomst voor drie seizoenen is getekend.

Gerbandts vergeleek de onderhandelingen met die van een speler. ,,Het is een heel traject, net zoals met het scouten van een speler.''

PSV sprak ook met huidige hoofdsponsor Philips over de opvolging op het shirt. ,,Philips was blij met de nieuwe hoofdsponsor'', liet Gerbrandts weten. ,,We kunnen Philips niet één, twee, drie vervangen'', aldus Van Zon.

De zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor heeft meer dan een jaar geduurd. Philips bouwt zijn sponsorbijdrage langzaam af. Het elektronicaconcern zal de komende vijf seizoenen jaarlijks nog 3 miljoen in de club steken. ,,Dit is een historische dag voor PSV'', aldus Gerbrandts. ,,We kunnen nu onze ambitie voortzetten.''

Het stadion van PSV blijft nog wel Philips Stadion heten. Het bedrijf en de voetbalclub hebben de langste sponsorrelatie ter wereld.

Algemeen Dagblad gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement