Volledig scherm
Een Feyenoord-fan hangt de vlag uit voor de zeven geselecteerde Feyenoord-spelers tegenover Huis ter Duin waar de spelers van het Nederlands elftal zich verzamelen ter voorbereiding op de WK kwalificatiewedstrijd tegen Estland. © anp

Succes Feyenoord zorgt voor half miljoen nieuwe fans

De traditionele top drie vormt niet alleen op de ranglijst weer de boventoon. De comeback van Feyenoord, met jeugd en herkenbaar voetbal, heeft er voor gezorgd dat ruim een half miljoen mensen in Nederland de laatste half jaar sympatie zijn gaan voelen voor de club.

Dat blijkt uit de nieuwe CPM-index van Repucom. 'In een half jaar tijd heeft Feyenoord de fanbase zien groeien met maar liefst 510.000. Als je wint, heb je vrienden', aldus Floris van Dam van Repucom in De Telegraaf.

Het aantal mensen dat zich identificeert als Feyenoord-supporter is gegroeid tot 2,9 miljoen, zo blijkt. Daarmee neemt Feyenoord de tweede positie in achter Ajax (4,2 miljoen), dat al jarenlang koploper is in de index.

Van Dam: 'Uit de forse stijging blijkt hoeveel potentieel Feyenoord heeft. Verder valt op, dat de topdrie van de totale CPM-index - waarmee merkpotentieel, imago en doelgroepkwaliteit worden gemeten - als vanouds wordt gevormd door Ajax, Feyenoord en PSV.'