Volledig scherm
© Sabine Koning

Pindakaas & banaanwafels

Uitgebreid ontbijten in het weekend, ik hou ervan. En dan hoeft het heus niet altijd gezond te zijn. Ik weet zeker dat deze pindakaas & banaanwafels in no-time op zijn.

Ingrediënten (voor 10 stuks):
- 100 gr bloem
- 1 el kristalsuiker
- 1,5 tl bakpoeder
-100 gr creamy pindakaas
- 50 ml zonnebloemolie
- 1 ei
- 175 ml volle melk

Bereidingswijze (bereidingstijd 10 minuten):
- Verwarm je wafelijzer volgens de instructies.
- Je moet zelf maar kijken wat je de fijnste stand vindt om te bakken! Ik had mijn wafelijzer op zijn heetst gezet en dat werkte prima en super snel.
- Prak voor het beslag de banaan tot een papje.
- Het hoeft niet helemaal gepureerd te worden maar zorg ervoor dat grove stukken niet meer zichtbaar zijn.
-  Voeg vervolgens het ei, de zonnebloemolie, pindakaas, suiker en volle melk toe.
- Klop het geheel even met een garde tot de ingrediënten zijn vermengd.
- Voeg dan de droge ingrediënten aan het beslag toe en roer dit met een garde tot een beslag dat dikker is dan pannenkoekbeslag.
- Schep met een soeplepel steeds een halve lepel van het beslag in per vormpje in het wafelijzer.
- Het ijzer zorgt er vanzelf wel voor dat het beslag wordt verspreid, dit hoef je dus niet te doen.
- Doe het wafelijzer dicht en bak de wafels in 4 à 5 minuten goudbruin en gaar.
- Serveer de wafels als ze lauwwarm zijn en desgewenst met maple syrup, extra banaan en extra pindakaas.

Klik hier voor meer recepten van Oh My Foodness.

Volledig scherm
© Vivian Vos

poll

Wat heeft jouw voorkeur?

  • Italiaans diner in restaurantje (67%)
  • All-inclusive buffet met ruime keuze (22%)
  • Om het even (10%)
15309 stemmen