Volledig scherm
PREMIUM
Jeff Furman, een van de grondleggers van het ijsjesmerk Ben & Jerry's. © Dingena Mol

'Zonder onze sociale missie is Ben & Jerry's irrelevant'

grondleggger'Hippie' Jeff Furman, een van de grondleggers van Ben & Jerry's, is al ruim 30 jaar hét sociale gezicht van dit ijsmerk. Hoe krijg je een bedrijf zo succesvol én humaan?

Op zijn donkerblauwe geruite overhemd prijkt een button met de tekst 'War is terrorism'. Jeff Furman was in de jaren 60 een hippie, nu noemt hij zich een 'veteraan van hoop'. 73 jaar is hij, baarddragend en kalend met nog een paar golvende grijze haren.

Mede onder aanvoering van Furman zet Ben & Jerry's zich in voor sociale gelijkheid in én rond het bedrijf. ,,Zonder onze sociale missie zijn we irrelevant, dan zijn we niet meer dan een van de vele ijsjesverkopers in de wereld'', stelt de Amerikaan.

Algemeen Dagblad gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement