Volledig scherm
Picnic (rechts) en AH (links). © Bert Beelen

Boodschappendienst Picnic steeds populairder

NIJMEGEN - Nijmegenaren laten de boodschappen graag thuisbezorgen. Zo groeit het aantal klanten van het thuisbezorgbedrijf Picnic razendsnel; er is zelfs een wachtlijst. 

De boodschappendienst wint rap terrein in Nijmegen. Dit voorjaar begon het bedrijf met 4.000 klanten en de teller staat inmiddels op 5.000. Die bestellen gemiddeld 1,5 keer per week. En dan is er nog een lange wachtlijst, want Picnic kiest voor de gedoseerde groei. Om de klanten in de wachtrij vast te houden, treffen ze wekelijks een cadeautje in het virtuele winkelmandje, bananen of chocola. 'Wachtverzachters' in Picnic-jargon.

Nijmegen, de 37ste stad waar Picnic actief werd, staat in de top-5 van snelle groeiers, zegt Picnic-woordvoerder Ruben Vermijs. In april begonnen met acht elektrische Picnic-autootjes, nu rijden er in de hele stad inmiddels 21 wagentjes rond. De 70 werknemers zijn voor het merendeel studenten voor wie de bezorgservice een bijbaan is. 

Top-10

In de top-10 van meestverkochte producten staan bananen op 1, gevolgd door komkommers en halfvolle melk. Hekkensluiters zijn Franse kwark, broccoli, cherrytomaatjes en witte bollen. Nee, geen kratten bieren. Dat is het enige minpuntje, grijnst een klant die Picnic-fan is. Dat heeft een reden, zegt Vermijs: ,,Een krat is onhandig, neemt teveel ruimte in. Bovendien willen we geen bierkoerier zijn.’’

De markt voor online levensmiddelen is afgelopen jaar gegroeid, blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van bureau GfK. Een klant geeft gemiddeld 75 euro uit als hij de boodschappen thuis laat bezorgen.

Volledig scherm
Bezorgers van Picnic bezorgen aan huis. © Bert Beelen
Algemeen Dagblad gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement

In samenwerking met indebuurt Nijmegen