Horeca-ondernemers kunnen tijdens de coronacrisis gratis gebruik maken van een Nijmeegs reserveringssysteem.
Volledig scherm
Horeca-ondernemers kunnen tijdens de coronacrisis gratis gebruik maken van een Nijmeegs reserveringssysteem. © Eigen foto

Nijmeegse horecaman helpt collega-ondernemers: gratis reserveringssysteem als corona-steun

NIJMEGEN - Horeca-ondernemers kunnen tijdens de coronacrisis gratis een online reserveringssysteem gebruiken. De Nijmeegse restauranthouder Selmar de Roo stelt zijn eigen app tijdelijk kosteloos voor branchegenoten beschikbaar.

Normaal betalen ondernemers 40 euro per maand voor De Roo's TheNextTable. Met dat systeem kunnen restaurants en cafés gasten eenvoudig digitaal laten reserveren. Door het gedurende de Covid-19-maatregelen gratis ter beschikking te stellen, wil De Roo zijn collega's helpen.

Vanaf 1 juni mogen horecazaken onder strenge voorwaarden weer open. Reserveren is verplicht. Net als het vooraf informeren naar de gezondheid van gasten. Zieke klanten worden niet toegelaten.

Gezondheidscheck

,,Ons systeem maakt het makkelijk om via computer of tablet toezicht te houden op alle reserveringen. Met een speciale tool hebben we ook de vragenlijst over de gezondheid van klanten erin verwerkt. Het gebruik van dit systeem maakt ondernemen voor mensen in de horeca in deze zware tijd net even wat makkelijker. Daarom stellen we het gratis beschikbaar.”

Kort nadat De Roo zijn aanbod lanceerde, hebben al ruim vijftig horeca-ondernemers er gebruik gemaakt. Ze kunnen contact opnemen met hem via LinkedIn of de website van TheNextTable.

De Roo is ook uitbater van de Nijmeegse zaken Credible, De Hemel en De Pelgrim. Hij liet dit weekend al weten dat horeca-ondernemers het zwaar hebben met de versoepelde regels. ,,Zo lang we niet op de oude manier open mogen, krijgen restaurants en cafés harde klappen. Er zullen er meer omvallen.”

In samenwerking met indebuurt Nijmegen